Marcel Chládek

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,16. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Pochybná kvalita celé státní maturity.

Dobrý den,  souhlasím s Vámi. Daleko horší je ovšem i pochybná kvalita celé státní maturity. Kvalitní testy můžou být jistě jedním z vhodných způsobů ověřování znalostí studentů, ale nesmí se výuka zúžit pouze na přípravu na vyplňování těchto testů.  Marcel Chládek

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Stát má garantovat určitou úroveň vzdělávání

 Dobrý den, vzhledem k tomu, že stát má garantovat určitou úroveň vzdělávání, tak původní myšlenka nebyla špatná. Bohužel se to dostalo do takto neúčelného a předraženého administrativního molochu. Je nutné nejprve jasně stanovit výstupní úroveň znalostí studentů a tuto základní laťku je možné ověřovat jednoduchým didaktickým testem v el. podo

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

odpověď

Dobrý den, těch chybných kroků je celá řada. Hlavním problémem ministra Dobeše je, že nemá žádnou koncepci školství. Tuto oblast řídí podle momentálního pocitu či podle toho, jak se vyspal. Díky časté změně názorů, kdy vyjde s návrhem a po vlně kritiky tento návrh stáhne s tím, že to bylo předloženo pouze k diskusi, tak dochází v oblasti škols

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Je nutné nastavit jasná kritéria

Dobrý den, obávám se, že tato podoba státní maturity úroveň školství rozhodně nezvýší. Ale je nutné nastavit jasná kritéria co musí znát každý maturant a ověřovat to flexibilními testy, které nemusí být nutně součástí maturity. Ověřovat se také musí učivo střední školy. Současné testy ověřovaly mnohdy znalosti na úrovni 5. - 7. třídy základní školy

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Konání dnešní vlády nemá nic společného s reformami

 Dobrý den, máte pravdu. Je nutné komplexní řešení. Bohužel to co dělá dnešní vláda, tak nemá nic společného s reformami. Já se zaměřuji především na oblast školství a i tam je celá řada problému. Nejedná se pouze o platy nepedagogů, ale ani minimální nárůst platů pedagogů s praxí není ideálním řešení. Věřím, že po odstoupení současné vlády do

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Test z ČJ byl opravdu tragický

Dobrý den, máte naprostou pravdu. Test z ČJ byl opravdu tragický. Celá řada otázek byla nejen špatně a nejednoznačně položena, ale některé otázky neměly s Čj nic společného. Bohužel na vše bylo několikrát v minulosti již upozorňováno, ale ministr Dobeš se těmto připomínkám pouze vysmál. Současná verze SM je hloupá a snižuje úroveň celé maturity.

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Jednotná laťka úrovně znalostí

Dobrý den, projekt tz. státních maturit se připravuje již čtrnáct let a jejich původním cílem bylo nastavení jednotné laťky úrovně znalostí, kterou musí splnit každý středoškolák. Bohužel se tento projekt vymkl "trochu"  z rukou a ze státní maturity se stala fraška, se kterou je spokojen snad jedině pan ministr Dobeš. Marcel Chládek

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Administrativní náročnost a předraženost

Ústní část státní maturity nepotvrdila pesimistické předpovědi pana ministra o počtu neúspěšných žáků a zároveň ukázala, že její náročnost není rozhodně vyšší než v minulosti. Mimochodem v čem je objektivita ústní části SM, když žák je zkoušen a hodnocen učitelem za stejné školy? Od minulosti se liší pouze administrativní náročností a předražeností

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Paskvil

Děkuji za dotaz. Doufám, že tento návrh dozná značných změn, protože jeho současnou podobu lze označit za paskvil. Je to o to zarážející, že je to zákon z dílny ministra, který se chlubí tím, že chce zvýšit úroveň českého školství. Tudy cesta rozhodně nevede a Senát PČR bude chtít do tohoto návrhu významně promluvit.

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Senát upozorňuje na chybně nastavené systémy

Senát je od toho, aby upozorňoval na chybně nastavené systémy. Pokud poslancům nevadí jedna vyhozená miliarda z okna, pokud podpoří státní maturitu, i když většina je seznámena s riziky, která přináší, tak si za to musí nést plnou zodpovědnost. Otázkou je, jestli nejsou v politice spíše zbyteční chlapíci, kteří před volbami říkají něco jiného než p

PhDr. Marcel Chládek, MBA
PhDr. Marcel Chládek, MBA odpověděl na dotaz

Nedostatky systému státních maturit

 Jak se zdá, Vaše žena je jedna z mála češtinářů, kteří podporují tuto podobu státních maturit. Právě z řad učitelů českého jazyka zaznívají největší výhrady. Co mi vadí nejvíce?1. předraženost a administrativní náročnost tohoto systému 2. základní verze snižuje úroveň maturity natolik, že ji snad nemá smysl ani dělat. 3. při

PhDr. Marcel Chládek, MBA