Mgr. Martin Kupka

  • ODS
  • ministr dopravy
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

15.06.2018 13:16:29 - knedlík

Jak funguje stát

Pane Kupko, jste si vědom toho, jak u nás funguje stát a státní instituce? No, fungují je hodně silné slovo, protže nic nefunguje tak jak má. A nedokážu si představit, jak by řidičům pomohlo, kdyby je stát upozorňova na končící platnost technické kontroly? A kdyby vás stát neupozornil včas, tak by to mohlo být považováno jako argument, proč ji nemáte? Nevím, ale já bych jako řidič mnohem víc ocenil, kdyby mě někdo upozornil, že mi sebrali body.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

04.07.2018 12:13:08 - Mgr. Martin Kupka
Dobrý den, 

děkuji Vám za Váš dotaz. Můj pozměňovací návrh ve Sněmovně uspěl. Znamená to, že všem, kteří mají zřízenu datovou schránku, zašle stát 60 dní předem informaci, že u jejich vozu končí platnost technické prohlídky. Podobně to funguje už dnes u občanských průkazů. Není to tedy žádné „objevení Ameriky“. V případě technické kontroly je ale mnohem větší dosah s ohledem na počet vozidel ve vlastnictví právnických osob, které mají datovou schránku ze zákona.

Služba bude fungovat automaticky. Systém registru vozidel zašle prostřednictví datové schránky zmíněné upozornění sám provozovateli vozidla. Chybovost by měla být opravdu zcela minimální. Stát všechna potřebná data má. Jde jen o to, aby je využíval co nejvíc ve prospěch občanů. Vím, že jsem "neobjevil Ameriku", že jde jen drobné zlepšení. Říkám si ale, že to má smysl. 
Co se týče informace o bodech, tak tu můžete velmi snadno získat už dnes do datové schránky a navíc také zdarma. Osobně používám web jedné ze soukromých společností www.podejto.cz. Opakovaně apeluji na to, aby byl systém datových schránek uživatelsky přívětivější a obsahoval nabídku elektronických služeb sám v přehledné podobě. Jsem zvědav, jak se s těmito nároky vypořádá nový Portál občana. Předpokládám, že i jeho prostřednictvím byste se měl ke svému „bodovému kontu“ snadno dostat.
S pozdravem
Martin Kupka