ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,4. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

09.09.2009 13:56:23

Vyjádření Ministerstva dopravy k tvrzení odborové organizace pilotů ČSA

Vyjádření Ministerstva dopravy k tvrzení odborové organizace pilotů ČSA

Vyjádření k tvrzení odborové organizace pilotů, že některé restrukturalizační kroky plánované vedením firmy mohou ohrožovat bezpečnost letů.

<div id="Xstd1" class="xstdph_pres"><p>Bezpečnostní limity „omezení doby letové služby a doby služby a požadavky na dobu odpočinku“ (dále jen norma letového zatížení) posádek letadel v&nbsp;obchodní letecké dopravě jsou v&nbsp;zemích EU dány Hlavou Q nařízení Komise (ES) č. 8/2008. </p><p>Tam, kde to výše citované nařízení výslovně umožňuje, si státy mohou stanovit limity v&nbsp;oblastech, které nařízení neupravuje (dělená služba, přechody časových pásem atd.). V&nbsp;České republice je souhrn všech limitů a omezení stanoven ve vyhlášce č. 466/2006 Sb., o bezpečnostní letové normě, ve znění pozdějších předpisů. </p><p>Na základě této vyhlášky a v&nbsp;souladu s&nbsp;výše uvedeným nařízením je každý letecký dopravce povinen stanovit vlastní normu letového zatížení posádek ve své Provozní příručce, která podléhá schválení Úřadu pro civilní letectví (ÚCL). Některé limity lze upravit na stranu bezpečnosti, tj. mohou být přísnější než limity uvedené ve výše uvedených předpisech. Na straně druhé je samozřejmě možné, aby letecký dopravce, např. při nepříznivých provozních okolnostech, nepříznivé ekonomické situaci či z jiných důvodů, na základě dohody se zaměstnanci, a po následném schválení ze strany ÚCL, zmírnil limity uvedené v&nbsp;Provozní příručce. V&nbsp;žádném případě však nemůže stanovit limity, které by vedly k&nbsp;překročení omezení daných výše uvedeným nařízením nebo vyhláškou.</p><p>Je jednou z&nbsp;povinností ÚCL, aby v&nbsp;rámci vykonávání státního dozoru průběžně vyhodnocoval dodržování limitů daných normou letového zatížení posádek, a to jak při plánování letů, tak zpětně při kontrole jejich skutečného provádění.&nbsp;Samozřejmě lze doložit záznamy a protokoly z&nbsp;prováděných kontrol, že u ČSA k&nbsp;překračování těchto limitů nedochází.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;</p><p>V&nbsp;případě redukce počtu létajícího personálu musí každý letecký dopravce nadále zajistit plnění normy letového zatížení, čemuž musí odpovídat počet letadel, jakož i rozsah zajišťovaného provozu.</p> </div>
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama