ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

20. 9. 2014 10:40:13

Hnutí Otevřená radnice - Ing. Pavel Řehák / VÍTEJTE V NOVÉ PACE

Hnutí Otevřená radnice - Ing. Pavel Řehák / VÍTEJTE V NOVÉ PACE

Nová Paka se svou polohou v malebném krkonošském podhůří má zcela jistě mnoho příležitostí v oblasti turistického ruchu. Má dostatečnou dopravní dostupnost, v nejbližším okolí zachovalou přírodu a historické a přírodní památky.

 V blízkém okolí jsou pak známá a zajímavá chráněná území Českého ráje a Krkonoš. Zcela správné proto byly aktivity vedení města v posledních dvou volebních obdobích. Úzká spolupráce s okolními obcemi, zapojení do Geoparku Český ráj, mezinárodní spolupráce s polskými partnery na vzájemné propagaci, to vše je třeba ocenit.

   Zároveň je ale potřeba použít zdravý rozum a vydávat peníze na aktivity, které budou pro návštěvníka města skutečným přínosem. Z údajů dostupných na webu města můžeme dohledat, že do oblasti cestovního ruchu město vydalo v letech 2010 – 2013 cca 12 miliónů korun, a slouží radnici ke cti, že většinu z tohoto objemu dokázala pokrýt dotacemi. Pokud ovšem zapátráme po tom, co za tyto peníze město pořídilo, je výsledek poněkud rozpačitý. Cca polovina byla použita na stavební úpravy Klenotnice a okolí, tzv. Muzejního náměstí, zbytek se ovšem rozplynul do aktivit, jejichž přínos je nejasný. Město zaplatilo výrobu propagačních pohlednic, diářů, kalendářů, pexes, podpořilo vydání knih o Novopacku a podobně. To, čeho si návštěvník města kromě stavebních úprav nejvíce povšimne, jsou informační panely s mapou a popisem pamětihodností umístěné na místech, kde je největší frekvence návštěvníků (zastávky hromadné dopravy, náměstí, parkoviště…). Ale ty zde stojí od roku 2007. Ostatní propagační materiály jsou nejspíš někde uskladněny, nejspíš se dají sehnat v klenotnici či muzeu. Stručně řečeno, za poslední 4 roky město vydalo cca 6 mil. Kč na podporu cestovního ruchu ve městě, u kterých veřejnost moc netuší, kam šly.

   Obecně můžeme podporu cestovního ruchu ve městě rozdělit do dvou oblastí: Jednak propagaci města mezi těmi, kdo naše město ještě neznají, jednak zlepšování podmínek pro návštěvníky města, aby se jim u nás líbilo. A tuto oblast můžeme probrat podrobněji: Návštěvník našeho města, aby se zde cítil dobře, potřebuje vědět, že je zde vítán, že mu město má co nabídnout. Kromě dostatku informací potřebuje kolem sebe příjemné prostředí, určitě ho nepotěší, že první pohled po vystoupení z auta na parkovišti patří kontejnerům obloženým odpadky, nemá kam si zajít na WC, nemá si ani kde sednout, pokud se vydá směrem na náměstí, na rozbitém betonovém chodníku si div nevyvrkne kotník. Na autobusovém nádraží je tomu podobně. 

  Velkým fenoménem poslední doby je cykloturistika. Spousta měst na to myslí a pracují na tom, aby jejich centra, či místa, která turisté navštěvují, byla k tomu upravena. V Nové Pace na náměstí, u muzea či klenotnice ani kdekoliv jinde nenajdete stojan na kola, místo, kde by si skupina cyklistů mohla sednout k odpočinku či odstavit kola a vydat se po městě pěšky.

   Kromě již zmíněných map z roku 2007 je jediným zdrojem Informační centrum v klenotnici. V turistických lokalitách jsou běžně uprostřed sezóny infocentra otevřena 7 dní v týdnu, u nás tomu tak není. Uzavřené informační centrum lze alespoň do jisté míry nahradit samoobslužným informačním kioskem s dotykovou obrazovkou, ten na budově klenotnice máme také, bohužel mimo provoz. Návštěvník, pokud se mu poštěstí do Nové Paky přijet v pondělí, nedozví se nic.

   Na autobusovém nádraží návštěvníkovi nezbývá než sedět na nepohodlných lavičkách na pustém nástupišti, nemá se kde schovat před nepřízní počasí, o tom, že by rodiny s dětmi mohly někde v centru využít pár herních prvků k ukrácení dlouhé chvíle, ani nemluvě. Stejně tak naše náměstí nemůže žádného návštěvníka motivovat k tomu, aby zde nějakou chvíli pobyl. Z různých informačních zdrojů se dočte o místních památkách, ale neví, zda a kdy jsou otevřené pro veřejnost.

   Může se zdát, že toto vše jsou drobnosti a zbytečnosti, mám ale za to, že pro příjemný pocit návštěvníků jsou klíčové. Za málo peněz se dá zlepšit mnoho, příkladem může být výborná práce zahradníků z technických služeb, kteří za poslední roky krásně zpestřili záhony a květináče v centru města. Mysleme na to, že jen spokojený návštěvník z města neprchá, prohlédne si ho, dá utržit místním obchodníkům a živnostníkům a co hlavně, rád se do města vrátí a doporučí jeho návštěvu přátelům a blízkým. 



Více zde: http://www.hora2014.cz


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama