Martin Dittrich

  • SPD
  • Plzeň
  • kontrolní výbor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 4,25. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.06.2025 18:28:44

Řidič dostal pokutu za nefunkční parkovací automat

Řidič dostal pokutu za nefunkční parkovací automat

Ukrajinec, který se vřítil na náměstí Republiky a naboural do domu, dostal pokutu 1500 korun. Čechovi, který ve Veleslavínově ulici narazil na špatně fungující parkovací automat, chce město dát pokutu 2000 korun…

 Aleš Hodina využívá městské parkovací zóny jen výjimečně. Když chtěl zaplatit za parkování ve Veleslavínově ulici, nedokázal to podle návodu udělat. Nenašel zde žádné funkční zelené tlačítko, kterým měl podle návodu platbu potvrdit. Teprve později se dozvěděl, že k potvrzení slouží tlačítko, které bylo ošoupané a zelenou barvu na něm nikdo neobnovil. Dozvěděl se to však bohužel až ve chvíli, kdy mu přišla pokuta za nezaplacené parkování.

„Měl jsem snahu zaplatit. Přestože jsem pospíchal na jednání, hledal jsem podle návodu zelené tlačítko. Nemohu za to, že dopravní podnik neudržoval automat ve stavu, aby bylo možné postupovat podle návodu,“ říká Hodina.

O marném hledání zeleného tlačítka natočil později i video (https://www.facebook.com/groups/plzenaci/permalink/3967720923510705/), které dal na Facebook. Lidé, kteří v Plzni neparkují často a neznají, jak má automat fungovat, pod příspěvkem píší, že měli stejné problémy s hledáním.  Přesto ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček panu Hodinovi napsal, že „naše společnost v tomto případě neporušila žádnou svoji povinnost… Neztotožňujeme se s Vaším názorem, že barva na tlačítku parkomatu způsobovala/způsobuje nesrozumitelnost a nerealizovatelnost pokynů k platbě.“

„Pan Ptáček je pěkný ptáček,“ reaguje na to Hodina. „Dopravní podnik se dobře nestará o technický stav parkovacích automatů, a když z toho vznikne problém, odmítá za to převzít odpovědnost. Celé to vypadá jako past na řidiče.“

Přitom když pan Hodina o problému napsal plzeňskému náměstkovi pro dopravu Aleši Tolarovi, ten jej uznal a do několika dní došlo ke změně. Ne tedy, že by zelené tlačítko bylo opět zelené. Místo toho byl vyměněn návod, který již nemluví o „zeleném“, ale o „potvrzovacím“ tlačítku…

„Původní návod musel být vyměněn, protože při ošoupání barvy na tlačítku podle něj nebylo možné postupovat,“ uvádí Aleš Hodina. „To jen dokládá, že se mě město snaží postihovat za něco, za co může samo. Respektive dopravní podnik, ale ten je stoprocentně vlastněný městem.“

„Proti pokutě se samozřejmě budu bránit, třeba i soudně. Podám i žalobu na dopravní podnik, aby mi nahradil vzniklou újmu. Už jsem s tím měl dost starostí,“ dodává Hodina.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama