ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

09.07.2014 13:35:27

Hnutí Otevřená radnice - Rozjezdová kampaň - přesvědčovací fáze

Hnutí Otevřená radnice - Rozjezdová kampaň - přesvědčovací fáze

V předchozím díle našeho seriálu o tom „jak se dělá kampaň“ jsme se zabývali prvním krokem každé politické strany a to volebním programem.

To je však pouze probuzení před zahájením kampaně, jakési prozření a zformování sil před ostrým, a ne vždy čistým volebním kláním. 

Co však na nás důvěřivce, lid prostý a utopený v letargii pozvedne a donutí vstát a dojít k volbám? Sliby? Volební program? Vůbec ne. To co nás donutí volit alespoň názorově podobné kandidáty je závazek, důvěra a hlavně - reklama. Není ničeho mocnějšího, než si uvědomit – „toho člověka, stranu, uskupení znám!“ To je síla propagace. 

Není nic lepšího, než osobní sympatie, než milý a pozitivní pocit, než prosté zanechání dobrého dojmu. Vše uměle vytvořené ve virtuálním světě mocností reklamních. Kdyby kandidáti hřímali o tom, že vše je zlé a špatné, osočovali by především voliče – ty, kteří můžou za to, jak to v dané obci, kraji, státě vypadá. Jak to? No, protože ty zlé a špatné si zvolili. 

Proto když chceme zodpovědět otázku, jak se tvoří kampaň, nalaďme se do pozitivna, vytvořme úsměv na tváři a pojďme si slíbit, jak vše bude dobré. Tím se dostáváme do druhé fáze kampaně. Druhou fázi zahajujeme především focením kandidátů. Příjemné oblečení, lehký make-up, úsměv a… BLESK! Vytvořený materiál se předá šikovnému grafikovi, který zaretušuje drobné nedostatky (nejedná se o žádnou novinku, už i soudruh Gorbačov nemíval své Rudé náměstí na své hlavě v novinách) a vytvoří dobrý dojem, který na nás čiší z předvolebních plakátů, billboardů, megaboardů a placených internetových reklam. 

Co je však dobrá předvolební kampaň? Je sice nutné vykukovat na své voličské ovečky z každé budky, z každé výlohy, nebo billboardu, ale smysl toho všeho je jen jediný. Podstatné je abychom byli vidět, podstatné je, abychom měli z toho daného uchazeče dobrý pocit, podpořený trefným heslem, které se mne přímo a osobně dotýká. 

Prostě nelze vytvářet kampaň bezmyšlenkovitě. Je nutné zapůsobit na pocitovou a emoční stránku člověka/voliče. Je důležité přesvědčit nenásilnou a pozitivní kampaní, že to myslíme vážně a že jsme jedni z těch, kteří se doposud neodhodlali. 

Máme tedy uměle vyšperkované foto, vybereme z programu nejlépe tu nejsložitější tezi a upravíme ji do krátké, trefné a srozumitelné podoby. A ejhle, vytvořili jsme heslo. Pádné, úderné a krásné heslo, kterým budeme zaštiťovat celou předvolební masáž. Stále máme 2,5 měsíce do voleb, ale co teď? Heslo, které v této chvíli vytvoříme, nás doprovodí až k vyhlášení volebních výsledků.Jde tedy o důležitý a zodpovědný krok, který nemůžeme podcenit. 

Co s fotkami a hesly, najdete v příštím díle našeho seriálu – „Jak se dělá kampaň“. 

www.hora2014.cz

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama