Občanská demokratická strana

  • ODS
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,73. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

04.02.2016 15:05:00

Praha potřebuje jasnou vizi a kompetentní vedení

Praha potřebuje jasnou vizi a kompetentní vedení

Usnesení regionální rady regionálního sdružení ODS Praha a zastupitelského klubu ODS ZHMP

 RR ODS Praha pověřuje vyjednávací tým ve složení: Filip Humplík, Alexandra Udženija, Tomáš Portlík, aby v dalších jednáních o řešení politické krize vyvolané nefunkční koalicí vedenou hnutím ANO, ale především v zájmu dalšího rozvoje Prahy a jejich občanů, v maximální míře prosazovali programová východiska, která vycházejí z dlouhodobých programových priorit ODS.

Praha potřebuje jasnou vizi a kompetentní vedení

ODS má jasnou představu o efektivním fungování města ve všech jeho oblastech. V současné době však považuje za nezbytné provést okamžitá opatření, která nesnesou odkladu nebo mohou znamenat nevratné škody pro budoucnost hl.m. Prahy, a to v následujících oblastech:

1. Finance
I. ODS požaduje snížit běžné výdaje města na dlouhodobě udržitelnou úroveň a následně z uspořených prostředků navýšit kapitálové výdaje nejméně o 20 %. Nechceme v provozu projídat budoucnost města ani vytvářet dluhy zanedbáním stavu městské infrastruktury.
II. Zvýšit prostředky pro městské části o 10 %.
III. Zrušit Fond sociálního bydlení

2. Doprava
I. Konkrétní pravidla pro MHD. Dopravní podnik je jednou z klíčových pražských firem. Bez kvalitní hromadné dopravy se Praha neobejde. Každý rok odčerpává na dotacích stále vyšší částky z rozpočtu hlavního města. Chceme nastavit dlouhodobě udržitelná a předvídatelná pravidla hospodařeni, které budou stát na třech pilířích. Náklady DP se musí hradit:
a) minimálně z 1/3 z jízdného a ze 2/3 z příspěvku města,
b) dopravní podnik musí snížit své výdaje nejméně o 10 %, ať už prostřednictvím liberalizace, nebo soutěžením nových dodavatelů nebo vlastním zeštíhlením,
c) musí dojít k dohodě se Středočeským krajem o zvýšení podílu úhrady nakladů na dopravní obslužnost příměstských oblasti nebo musí být dohoda se státem o kompenzaci těchto nákladů.
II. Nejdříve tranzitní dopravu mimo Prahu, pak urychlené dokončeni vnitřní sítě. Pro další rozvoj Prahy je klíčové zajištění přirozené hybnosti. Neexistence dokončeného vnějšího Pražského okruhu trvale a neúměrné přetěžuje vnitřní městský okruh a navazující síť komunikace. Vzhledem k tomu, že peníze z evropských fondů jsou již uvolněny, je klíčové jednání mezi Prahou a vládou. Navazující dokončení vnitřního okruhu bude řešení základních dopravních otázek pro Prahu: zlepšení životního prostředí, dopravní zácpy a parkování. Přestože je výstavba trasy metra D potřebná, dokončení okruhů má z našeho pohledu přednost.
III. Parkování primárně na kraji města, pak až v centru. Parkování v hlavním městem nesmí být řešeno pouze restrikcí. Dokud nebude efektivně vyřešena možnost zaparkovat v rámci P+R (B+R), není možné zásadním způsobem omezovat řidiče. Stejně tak projekt parkovacích zón musí být následně řešen komplexně z pohledu celého města a nejen metodou nesystémových výjimek v jednotlivých městských částech.

3. Územní rozvoj
I. Hudečkův Metropolitní plán je cestou do slepé uličky. Nejen že je v kolizi s platnou právní úpravou stavebního zákona, ale také vytváří dosud nevídaný prokorupční prostor. Je proto třeba přípravu Metropolitního plánu bez zbytečných průtahů zrušit. Je nezbytné připravit nový územní plán, srozumitelný dokument v souladu s platnými zákony, který poskytne stabilní předvídatelné podmínky využití a ochrany území pro obyvatele města, vlastníky i investory. Je třeba bez experimentů zpracovat a přijmout dokument, který umožní rozvoj Prahy na další desítky let.

4. Majetek
I. ODS chce podporovat větší konkurenci v poskytování městských služeb jako je např. svoz odpadu a jeho likvidace, dodávky energií, nebo veřejná hromadná doprava.
II. Město se nemusí za každou cenu zbavovat svého majetku a svých podílů v městských podnicích, ale může vytvořit podmínky, aby mohli provozovat městské podniky nebo jejich části soukromé společnosti, které by prokázaly větší efektivitu v provozních i personálních nákladech. Jako jednu z cest vidíme oddělení vlastnictví od provozu. Tím si město zachová kontrolu v klíčových oblastech infrastruktury a zároveň se odpovědnost za efektivní hospodaření přenese na soukromý kapitál.
III. Jsme zásadně proti vykupování podílů soukromých vlastníků ve společnostech zpět do vlastnictví města. Praha nepotřebuje komunální socialismus, kde za neférové podpory města bude dotován provoz městem ovládaných společností. Jen trvalý tlak konkurenčního prostředí může přinést větší efektivitu při správě městského majetku a při řízení společností, ve kterých má město majetkový podíl.

Ing. Alexandra Udženija, předsedkyně klubu zastupitelů ODS ZHMP
Filip Humplík,  předseda pražské ODS

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama