ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

01.12.2018 17:41:00

Otevírání trhu dálkové železniční dopravy vede k úspoře a lepším službám

 Otevírání trhu dálkové železniční dopravy vede k úspoře a lepším službám

Vlakové spojení z Prahy do Zlínského kraje a na Slovensko budou dalších devět let provozovat ČD, stát ušetří 153 milionů ročně.

 České dráhy budou od prosince 2019 dalších devět let provozovat státem objednávané linky Ex2 z Prahy do Žiliny a R18 z Prahy do Luhačovic. Národní dopravce zvítězil s nabídkou 445 milionů korun ročně, což je o 153 milionů méně než doposud.

Ministerstvo dopravy vybíralo ze dvou nabídek. České dráhy nabídly provoz na linkách za celkovou úhradu kompenzace ve výši 3,851 miliardy korun a společnost RegioJet ve výši 5,298 miliardy korun. Cena se vztahuje k celému období devíti jízdních řádů, tedy od platnosti jízdních řádů 2019/2020 až do platnosti jízdního řádu v letech 2027/2028.

„Za rok 2017 jsme Českým drahám zaplatili za objednávku 598 milionů korun. Jejich aktuální nabídka s částkou 445 milionů ročně je o 153 milionů výhodnější. Za tyto ušetřené peníze můžeme ještě více zkvalitňovat služby pro cestující a do budoucna případně navýšit počet vlaků,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Ministerstvo dopravy aktuálně řeší režim veřejných služeb po skončení platnosti stávajících smluv o veřejných službách. První skupinu linek tvořily dopravní výkony na lince R14A Pardubice – Liberec. Druhou skupinou jsou linky Ex2 Praha – Horní Lideč (směr Žilina), R18 Praha – Luhačovice, R8 Brno – Bohumín, R21 Praha – Tanvald, R22 Kolín – Nový Bor, R24 Praha – Rakovník a R26 Praha – Příbram – České Budějovice.

„Otevírání trhu dálkové železniční dopravy vede k úspoře peněz daňových poplatníků a lepším službám pro cestující na železnici,“ dodal ministr Ťok. Podklady k lince R14A, kde již došlo k podpisu smlouvy, ministerstvo dopravcům odeslalo už v červnu 2018, v červenci pak rozhodlo o nejvýhodnější nabídce.

Vláda plán liberalizace osobní dálkové železniční dopravy schválila už v roce 2014. Harmonogram počítá od počátku s tím, že v období let 2020 až 2033 bude postupně docházet k otevírání trhu vypisování nabídkových řízení. Před každým uzavřením smlouvy o veřejných službách přímým zadáním musí ministerstvo dopravy z hlediska hospodárnosti porovnávat doručenou nabídku Českých drah a případně alternativní návrhy jiných dopravců, kteří mají zájem provozovat dotovanou linku. Pokud ministerstvo nedostane jiné nabídky, pak jedná i nadále o přímém zadání pouze s Českými drahami.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama