Ing. Robert Plaga, Ph.D.

  • ANO 2011
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,58. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.03.2019 16:10:50

Z tématu, které je důležité pro tuto zem, se stalo prachsprosté politikum

Z tématu, které je důležité pro tuto zem, se stalo prachsprosté politikum

Projev na 27. schůzi Poslanecké sněmovny dne 27. 3. ke kontrole plnění usnesení Poslanecké sněmovny č. 66 ze dne 19. 10. 2017 ve věci zvýšení platů učitelů

Ještě jednou děkuji za slovo. Včera jsem vám děkoval za to, že téma vzdělávání, platů učitelů a budoucnosti této země je průřezovým tématem a že vnímám, že bez ohledu na politickou příslušnost se tím tématem zabýváme a že společným zájmem je ten tristní stav, který vznikl historicky na našich učitelích a nepedagogických pracovnících se snažíme společně napravit.

Dnes ta debata uhnula úplně někam jinam a z tématu, které je důležité pro tuto zem, učitele, naplnění všech inovačních strategií, se stalo prachsprosté politikum. Takže zpátky k programovému prohlášení vlády. Tam se říká, že na konci roku 2021 dosáhne průměrný plat pedagoga 150 % výše roku 2017. O tom bylo včerejší usnesení. A já jsem tady deklaroval, že už po úvodních jednáních s ministryní financí o rozpočtu na 2020 a výhledu na 2021, když sečtete střednědobý výdajový rámec 2021 a to, co bude v rozpočtu 2020, tak ta částka bude sedět. Tedy vláda programové prohlášení a možná poprvé v dějinách v této oblasti plní beze zbytku a hodlá ho naplnit. Takže veškeré disputace tady a veškerá debata o tom, že neplní a kašle na učitele, není pravdivá.

A proč se z toho stalo politikum? Ve chvíli, kdy někdo vystřelí, že to bude - a součástí usnesení, které jste schválili včera, je, že konečně - a já vám za to děkuji - budeme přidávat systémově od 1. 1. konkrétního daného roku, protože tak je konstruován rozpočet státu, a vše ostatní nemá ten kýžený efekt, tak pak tady vznikne debata o tom, že se vystřelí hausnumero, které navíc není v programovém prohlášení vlády. A když se budu bránit, že to není systémové, že to je nenaplnitelné, tak vy řeknete, že nebojuji za naše učitele. Bojuji, ale systémově a trvale a tak, abychom splnili, co jsme slíbili. To je jádro celé debaty.

Prosím vás všechny, vraťme se na tu racionální úroveň. Neříkejme, kdo jim chce přidat víc. A pak, když to je nereálný slib, tak tvrdíme, že ti druzí to nenaplnili. Vraťme se na tu normální letovou hladinu a přidejme pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům. Kontrolujte mě, jestli to budu mít ve střednědobých výdajových rámcích. Kontrolujte celou vládu, jestli ty peníze tam jsou, jestli jsou skryté díry v rozpočtu školství. A to je férová debata. Ne že se tady budeme předhánět v tom, kdo učitelům víc slíbí. Tohle se tady dělalo dvacet let a pak ty sliby nebyly a skončilo to politikem.

Takže ještě jednou prosím zpátky na racionální letovou hladinu. A věřím, že pro to najdeme soustředěnou podporu v rámci rozpočtu na rok 2020 a rámců na roky 2021 a 2022. Děkuju za slovo. (Velký potlesk poslanců v lavicích ANO.)

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama