Jana Maláčová

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

02.09.2019 11:32:00

Odpadne cesta do práce s papírem, zrychlí se předávání informací

Odpadne cesta do práce s papírem, zrychlí se předávání informací

Datum spuštění projektu elektronické neschopenky („eNeschopenky“) se nezadržitelně blíží. Ostrý start je stanoven na 1. 1. 2020. Ten den spustí Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) plně funkční provoz celého systému.

 Do té doby je potřeba učinit ještě mnoho dílčích kroků, aby rozjezd proběhl zdárně a bez jakýchkoliv komplikací.

„Hlavním cílem projektu eNeschopenek je zjednodušení, zrychlení a zpřehlednění všech procesů související s administrací dočasných pracovních neschopností,“ říká o projektu ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová. „Nemocným odpadne cesta do práce s papírem. Navíc se zrychlí předávání informací mezi nemocnými, lékaři, ČSSZ a zaměstnavateli, sníží se administrativní náročnost pro ošetřující lékaře,“ dodává ministryně.

Již řadu měsíců probíhají přípravné kroky k uvedení celého systému do provozu. Od října bude probíhat testování kompletního řešení eNeschopenky, od listopadu bude možné do systému napojovat lékařské softwary.

Momentálně je projekt ve fázi intenzivních prací na vývoji aplikační podpory ČSSZ podle zpracovaných detailních analýz. Rovněž probíhá testování externí komunikace s vývojáři lékařských softwarů. K testování se přihlásilo 28 společností včetně těch nejvýznamnějších. Například vývojářský tým IKEM již zástupcům ČSSZ odprezentoval funkční zapojení eNeschopenek do nemocničního informačního systému.

Na konci července ČSSZ zveřejnila podrobný popis rozhraní služby pro vývojáře mzdových a personálních SW. Služba nese název „Data o pracovní neschopnosti zaměstnanců“ a od ledna bude sloužit zaměstnavatelům ke stahování dat o pracovních neschopnostech zaměstnanců do jejich softwarů. Nasazení do testovacího prostředí je naplánováno v těchto dnech.

Postup prací znamená i posun v rámci informační kampaně, kdy započalo adresné rozesílání informačních dopisů zaměstnavatelům a ošetřujícím lékařům. Z nich se dozví vše podstatné, co je od počátku příštího roku čeká.

Současně je funkční i speciální bezplatná telefonní linka 800 222 700, na které ČSSZ poskytuje zájemcům všechny podrobné informace o projektu. Na technické dotazy odpovídají odborníci z call centra technické podpory eSlužeb ČSSZ na telefonním čísle 800 050 248 (volba 3). Informace poskytují rovněž místně příslušné OSSZ (oddělení nemocenského pojištění). Dotazy lze pokládat i prostřednictvím zvláštní sekce webových stránek ČSSZ k eNeschopence ZDE.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama