doc. Ing. arch. Petr Hlaváček

  • STAN
  • Hlavní město Praha
  • územní plánování
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,26. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.03.2020 21:32:00

Nový Sedlec v novém. Budoucnost lokality navrhne IPR v urbanistické studii

Nový Sedlec v novém. Budoucnost lokality navrhne IPR v urbanistické studii

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) dostal od Rady hl. m. Prahy za úkol vypracovat urbanistickou studii na lokalitu Nový Sedlec.

Jedná se o nesourodou oblast nedaleko Suchdola, kde se dlouhodobě nedaří nalézt dohodu nad tím, jak by se měla dále rozvíjet.

Pomoci by mohla studie, která bude sloužit jako podklad pro změnu územního plánu a koordinaci záměrů. Dokončení studie je plánováno na začátek příštího roku.

Území Sedlce se rozkládá na severu Prahy a levém břehu Vltavy. Vzhledem k tomu, že Sedlec zasahuje do tří různých městských částí (Praha 6, Praha-Suchdol a Praha-Lysolaje), je o to složitější projednat jakékoliv změny tak, aby s nimi souhlasili všichni.

Zejména v oblasti Nový Sedlec (nachází se na území Sedlce) je navrženo hned několik změn územního plánu, které se navzájem překrývají a nejsou koordinované. Střetávají se zde zájmy vlastníků pozemků - státu, města, městských částí, soukromých právnických a fyzických osob - s potřebou tramvajového spojení Dejvic se Suchdolem.

Hlavní město nově převzalo inciativu nad dalším postupem:

-  IPR podává nový podnět na změnu územního plánu zkráceným postupem, který zkoordinuje změny, o které již bylo zažádáno. Změna bude pořizována prioritně a samostatně.

-  IPR zpracuje urbanistickou studii Nový Sedlec, jež navrhne koncepci zástavby a veřejných prostranství a stabilizuje trasu tramvajové trati. Tato studie bude po projednání a schválení hlavními vlastníky v území podkladem pro změnu územního plánu a další rozvoj dotčené oblasti.

„Díky naší inventuře změn územního plánu umíme požadavek vyřídit mnohem rychleji než dříve. Konkrétně v případě Nového Sedlce ušetříme minimálně jeden a půl roku. To je velká úspora nejen peněz z veřejných prostředků, ale i úspora času, kterou využijeme na přípravu podrobné studie,“ vysvětluje první náměstek primátora Petr Hlaváček.

„Nedílnou součástí tohoto území bude v budoucnu významná tramvajová trať z Podbaby do Suchdola, která mimo této čtvrti, a především zemědělské univerzity, obslouží právě území Nového Sedlce,“ doplňuje náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Urbanistická studie bude obsahovat dvě části. „Její první část se bude zabývat koordinací záměrů a rozvoje širšího území Sedlce, včetně oblasti mrazíren a cihelny. Druhá část, kterou jsme IPRu zadali, se bude podrobně věnovat plánované lokalitě Nového Sedlce a jejímu urbanismu a regulaci,“ upřesňuje architekt Filip Foglar z Hlaváčkova týmu.

Studie by měla být hotová na začátku příštího roku. „Jsem rád, že se nám daří inovovat městské plánování. Rychlejší projednání změn územního plánu znamená větší flexibilitu a možnost reagovat na potřeby města efektivněji,“ říká k tomu ředitel IPR Ondřej Boháč a dodává: „Oblast Nový Sedlec si změnu již dlouho dobu zaslouží. Věřím, že už nedojde k žádnému velkému zdržení a změna proběhne hladce.“

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama