MUDr. Přemysl Sobotka

senátor v letech 1996-2016
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,36. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.07.2012 10:01:33 - hanina

Lékaři

Omlouvám se, upsala jsem se, nejde o zákon 98/2004Sb. ale o zákon 95/2004Sb. Původní dotaz zde.

Vážený pane senátore, právě jste řekl, že jste složil dvě přísaha. Jednu jako lékař... Je Vám znám fakt, že zákon 98/2004Sb. dodnes (8! let) nemá prováděcí předpis, ve kterém dle zákona má být výčet výkonů, které může samostatně provádět lékař bez atestace? Víte o tom, že v ČR je celkem běžnou praxí, že jsou pacienti uváděni v omyl tím, že jim léčbu bez jakéhokoli dohledu poskytuje lékař nejen bez atestace, ale též i bez naplnění základního kmene v příslušném oboru? Víte o návrhu 20ti senátorů, který míří k Ústavnímu soudu?Jaký je na jejich aktivitu Váš názor? O dopracováním prováděcího předpisu jsem žádala mimo jiné i paní Němcovou a pana Nečase. Bez výsledku. Co pro dopracování uděláte Vy, jako lékař, který složil přísahu a vždy ctí zákon? Za odpovědi děkuji

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

18.07.2012 11:16:26 - MUDr. Přemysl Sobotka

Děkuji Vám za Váš dotaz a oceňuji, že se ptáte na zcela praktickou a důležitou věc. Nový prováděcí předpis je důležitý, je v kompetenci ministerstva zdravotnictví a nemusí mít formu zákona. Pokud se však stane novelou zákona, podpořím jí. K Vaší výtce bych rád jen dodal, že ve skutečnosti pacienta nemusí zajímat, KDO mu péči poskytuje, zda lékař se všemi atestacemi, dlouholetou praxí atd., ale JAK péči poskytne. Věřte mi, že formalizace lékařství péči o pacienty nevylepší. Co je potřeba vylepšit, jsou dvě věci: 1. pacienti, tedy my všichni bychom si měli uvědomit, že naše lékařství je na velmi vysoké úrovni. 2. Další zlepšování a pokrok v péči je nejen v oblasti technologií a procesů, ale také v lidském faktoru. Lékaři a personál musí zlepšit svůj vztah k pacientovi, nejen toužit po vyšším platu, jako v případě akce Děkujeme odcházíme.