Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

13.07.2021 9:39:55 - hara

Mohl byste být konkrétní?

Samozřejmě s Vámi souhlasím a za Váš článek děkuji. Bez vymahatelnosti práva je demokracie jen kamufláží autoritářského uplatňování moci. Opravdu to nikoho z politiků nezajímá a nikdo nemluví o příčinách. Také o neochotě politiků zabývat se tématem jinak, než sděleními, že by mělo být lépe nebo že s nimi bude lépe. Existují však nedostatky v legislativě, jež jsou zneužívány nelogickými a krkolomnými výklady, jež jsou v rozporu se zdravým rozumem a smyslem toho kterého zákona či předpisu. Ve vážnějších případech lze s občanem zamést jen s pomocí předstíraného hlubokého blbství, což mnozí úředníci bez uzardění činí. Mohl bych uvést příklady, jak tato technologie moci konkrétně funguje, ale zajímalo by mne, z jakých zkušeností vycházíte Vy a zda jste se o ně s politiky podělil. Děkuji.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

14.07.2021 5:57:28 - Ing. Antonín Seďa
 Začnu od konce. Jako poslanec jsem měl dostatek příležitostí se podělit s občany o jejich problémy a dlouholeté spory, které naše justice řešila mnoho let. Základním problémem naší země po roce 1989 bylo převzetí řady zákonů, které platily před listopadem 1989. Tehdy to mělo logiku v rychlosti, nicméně si vzpomeňte, že ligilsativa i soudní moc pokulhávala za privatizací a snahou české pravice nastavit "západní" systém. Tehdy se podle mne záměrně zapomělo na změny v legislativě. A s tím se potýkáme dodnes. Dílčí novely zákonů pouze zaplevelily zákony, které dnes umožňují řadu výkladů. Další chybou bylo, že v rámci nezávislosti justice a orgánů činných v trestním řízení, se nedostatečně vyřešila osobní odpovědnost soudců a státních zástupců za jejich špatná rozhodnutí. A třetím důvodem je nedostatečná úcta k právu a ke spravednosti od široké veřejnosti. Co nám jsou platné sebelepší zákony, když k nim neexistuje úcta a když jsou velmi těžko vymahatelné. Takže osobně vidím problém v systému, který našim politikům vyhovuje. A uvedu jeden konkrétní důkaz. Jako poslanec jsem opakovaně navrhoval zněnu v trestním zákoně, která by umožňovala nestíhat ty, kteří ohlásí korupci. Co si myslíte, že se s mými návrhy stalo. No nebyly podpořeny a to napříč politickým spektrem. Údajně by tato změna byla zneužita. Já se ptám, kým, když stejné ustanovení mají sousední země jao Rakousko či Německo.