Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

24.08.2022 20:40:03 - laco

Bez peněz do voleb nelez

Expremiér za ČSSD Jiří Paroubek se otevřeně přihlásil do boje o Hrad. V rozhovoru pro Lidové noviny prohlásil, že je organizačně bezezbytku připraven na start prezidentské kampaně. Jedna věc mu ale chybí - Peníze. Myslíte si, že bývalý expředseda ČSSD tím naznačil, že bez peněz nemůže být demokracie, že vyhrává v demokratických volbách ten, kdo má více peněz. Proč vy, politici, jste nepřijali takový volební zákon, který by garantoval kandidátům stejné volební podmínky bez ohledu na finanční prostředky, kterými kandidát disponuje. Stávající stav tak lze nazvat finanční demokracií. Vyhrává vesměs ten, za níž stojí více finančních prostředků a to naprosto jedno od koho.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

25.08.2022 5:55:07 - Ing. Antonín Seďa
 Děkuji za dotaz. Problémem je, že i Ústava České republiky dává všem stejná práva a povinnosti. Přitom všichni víme, jak velké jsou sociální rozdíly mezi občany. K volebním zákonům mohu řici, že se omezilo množství peněz pro předvolební kampaně a zavedla se kontrola těchto finančních prostředků pro volby prezidentské, do poslanecké sněmovny a do Senátu. Poněkud se zapomnělo na volby komunální a tady mohu říci , že vidím problém nejvyšší. Vzpomínám si na volby v Uherském Hradišti, kdy vítězná ODS přiznala kampaň za dvě stě tisíc, přitom její kampaň stála několik milionů. Nicméně nemohu souhlasit s tvrzením, že ve volbách vítězí ten, kdo má nejvíce peněz.
Já vidím dva zásadní problémy v našem politickém systému. Tím prvním je politika založená nikoliv na obsahu a na programových cílech, ale na PR vedené kampani. Kdy se celá politika odehrává na emocích a cíleně ovlivňuje, tak jako marketing při prodeji zboží, chování voličů. Druhým problémem je ohlupování občanů tak, že ti si nepoloží před vhozením volebního lístku základní otázku: Komu ku prospěchu. Prostě aby zjistili, která z kandidujícíh stran a kdo z politiků bude nejvíce hájit jejich oprávněné zájmy. Marketingovým přístupem volební kampaně pak občané volí "proti někomu" než aby volili pro někoho, kdo vždy hájil jejich zájmy. Třeba ne ze 100%, ale hájil. Stačí se podívat na dnešní vládní koalici a všem musí být jasné, že tato vláda jde proti svým občanům a zájmům ČR.Prostě vždy se vyhledá nějaký "nepřítel" a tím se výrazně ovlivní veřejné mínění a pak i výsledek voleb.