Mgr. Stanislav Lička

  • R2014
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,19. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

26.09.2014 10:06:22 - guffi

školství

Co uděláte pro školství a jak hodnotíte současného ministra Chládka?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

29.09.2014 10:17:23 - Mgr. Stanislav Lička
  Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Ministr školství představil detaily k jednotným přijímacím zkouškám na střední školy s maturitou. Testovací provoz tohoto způsobu přijímacího řízení proběhne  již v roce 2015 a od roku 2016 by se tak dělo v celé České republice, a to bez rozdílu zřizovatele - tedy jak na veřejných, tak církevních a soukromých školách.    Myslím, že je ještě zapotřebí sjednotit výstupy jednotlivých ročníků a škol u RVP (rámcových vzdělávacích programů). Není jednotnost vzdělávání. Každá škola vyučuje dle svého RVP, ale konečné znalosti jsou na každé škole jiné. Není to jenom ve vyučujících, ale v obsahu RVP. Pokud chce pan ministr jednotné přijímací řízení tak je nutné mít i obsah znalostí výstupu stejný. Bohužel jsem se plně neseznámil s obsahem  přijímacích zkoušek, ale je zde  brán zřetel na žáky se specifickými poruchami učení ??? Asi je ještě spoustu otázek, které nejsou s tímto návrhem zodpovězeny, ale snad to  bude dotaženo až do konce.

    Jako první bych se zasadil o zrušení finančně náročného testování žáků 5. a 9. tříd ZŠ, jelikož  výsledek není možno hodnotit objektivně, vzhledem k tomu, že každá škola má svůj vzdělávací program a nejsou stanoveny státem jednotné školní osnovy.

     Dále bych se snažil o  podporu zdravého životního stylu dětí, zavedení pravidelných pohybových aktivit u školní mládeže na všech stupních a typech škol nejen v rámci výuky, ale i v organizování volnočasových aktivit dětí a mládeže. Bohužel stále více se zapomíná na děti II. stupně ZŠ a starší        ( učně, studenty středních škol, gymnázií apod.) 

     K zamyšlení je třeba i postupné  zrušení dotací na soukromé školy a zároveň zakázat sponzorování škol firmami, kde je spoluúčast státu. Pokud jsou tyto školy tak dobré, tak si musí umět poradit i s financováním. Pokud Vy budete mít soukromou firmu, tak taky budete  dostávat dotace od státu jako státní podniky ???