Mgr. Simona Bierhausová

  • NEZ
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,38. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

10.04.2016 14:54:48 - bagar

K čemu jste dobrá!

Rád bych znal Váš názor na ministryni školství, která se jeví ve špatném světle? Hlavně v odpovědi neuvádějte jací jsou učitelé chudáci, spíše proč se neřeší současná nekvalita a hospodárnost.Kdybych stav ve školství měl posuzovat podle mých vnoučat, tak je to katastrofa. Navíc mám alergii na počet a úroveň VŠ a kolik doslova magorů z nich vychází a hlavně ve zbytečných oborech!

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

05.06.2016 1:24:48 - Mgr. Simona Bierhausová
 Za 10 let se v křesle ministra/ministryně školství vystřídalo 11 osob. To znamená, že funkční období každého z nich není ani 1 rok. Každý se snažil prosadit svůj názor a změny, které se lišily od názorů toho předešlého. Pakliže dotyčný není z oboru a nemá praxi, není schopen a nemá potřebu domýšlet důsledky. Naše školství má velmi kvalitní základy, jen bylo a je plné diletantů. Současná ministryně chce také dělat změny. Má jakési vize, jen také nedomyslela důsledky. Všechny změny a nové směry, které jsou předkládány nejsou zajištěné finančně, personálně, metodicky ani legislativně  Dělají se změny pro změny a za pochodu, místo zajištění pořádné koncepce a kvality. Shrnu li úroveň, pak z mého pohledu je v současné chvíli velmi kvalitně nastaveno a organizováno předškolní vzdělávání. Ovšem při počtech až 28 dětí ve třídě, což je trestuhodné. Kvalita vzdělávání v ZŠ se jednoznačně odvíjí od kvality učitele a ředitele školy, ale je nutné uvědomit si, že mnohé děti potřebují více než individuální přístup ...nejsou peníze na asistenty, kompenzační pomůcky..... Sekundární vzdělávání je z mého pohledu nastaveno zcela mimo potřeby dnešní doby. Chybí obory, spolupráce s podniky,  praxe, chuť dnešních mladých živit se rukama, motivace. Hovoříte o vysokoškolském vzdělání. Tato otázka se v současnosti velmi intenzivně řeší. Ano, nesmyslné obory chrlící absolventy neuplatnitelné v praxi. Také zde chybí spolupráce ministerstev. Chybí průzkum potřebnosti profesí. Bylo by pak možné přizpůsobit obory a nabrat určitý počet studentů. Problémy, které jsou dnes již zřejmé se řeší, jen poněkud byrokraticky a nekoncepčně.
Musím ovšem vepsat také svůj osobní názor na učitele. Mnozí jsou skvělí a na svém místě. Ti jsou opravdu velmi nedocenění. Někteří jsou naopak k ničemu.