Přehnali jste to s jarním sportováním? Víme, jak na bolavé tělo

16. 5. 2016 0:00

Jaro je tou správnou dobou na pozitivní změny, předsevzetí a nové začátky. Možná i vy jste to vzali až příliš zhurta. A potom nám to naše tělo dokáže celkem intenzivně připomenout…

Přehnali jste to s jarním sportováním? Víme, jak na bolavé tělo
Foto: dodavatel TZ
Popisek: sport
reklama

Chcete se vyhnout nepříjemnostem? Zvolte správnou obuv

Na sport v terénu se nehodí vaše sálová obuv a při běhání zase neuspějete se svými pohorkami. Přizpůsobte obutí konkrétní aktivitě - používejte obuv pružnou, prodyšnou a zároveň pevnou s kvalitní podrážkou. Její nesprávný výběr je jedním z hlavních faktorů poranění. Obzvlášť pokud vyrážíte do terénu v nových botách – je to trošku risk – buď si je zamilujete, nebo se vrátíte s nehezkými puchýři. Rozhodně tedy nezapomeňte na kvalitní ponožky a pro všechny případy přibalte do batůžku také náplasti.

Přetažené svaly

Nejen na horách, ale i při delší túře mohou dostat naše svaly pořádně zabrat. I přes motivaci a snahu být fit a dostat se do kondice, bychom měli respektovat naše tělo a rozumně zvážit své možnosti.

Při nadměrné zátěži může dojít k přetrénování a přetížení svalů. Potrápit vás mohou také bolesti kloubů. V případě, že se ráno vzbudíte a bolí vás celé tělo, je to jasné - při nepřiměřené námaze vznikly ve svalové tkáni mikroskopické trhlinky, které  se projevují bolestivostí.

O namožené svaly a klouby pečujte

Přetížené svaly a klouby jsou velmi častým následkem prvních jarních výletů a výjezdů. Pokud se dostaví svalová únava, měl by léčebný režim zahrnovat teplo, masáže a obklady. Při bolestech kloubů a svalů není od věci jemná masáž a promazání bolavých míst mazáním s bylinnými extrakty. Mezi stálice v této oblasti patří již tradiční francovka Alpa, která slouží také ke zmírnění řady nepříjemných bolestí při kloubním a svalovém revmatismu. K obkladům bolavých míst je vhodný také přípravek ALPA masážní krém s mentolem.

Tři tipy pro domácí masáž:

  • Olej, krém nebo gel, kterým budete masírovat, si rozetřete v rukou a zahřejte na příjemnou teplotu.
  • Masírujte zlehka a nechoďte přes bolest. Nicméně určitou sílu je však nutné do masírování vložit, jinak se naše snažení mine účinkem.
  • Pokojová teplota by měla být při masáži o něco vyšší než obvykle, aby se svaly mohly uvolnit.

Co s podvrtnutým kotníkem?

Mezi jedno z nejčastějších sportovních poranění patří také podvrtnutý kotník. Návrat s bolavým nebo podvrtnutým kotníkem není ideálním zakončením výletu. Co ale dělat, pokud má váš kotník problém?

Záleží především na míře poranění, pokud jsou bolesti silné a otok je výrazný a neustupující, je nezbytné vyhledat lékaře. Při méně závažných poraněních je možné zahájit samoléčbu, k té slouží především. Pro domácí léčení je potřeba se řídit pěti zásadami nazvanými PRICE: Protection (ochrana), Rest (klid), Ice (ledování), Compression (comprese) a Elevation (vyvýšení).

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: MaB
reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Technická univerzita Liberec: Fakulta umění a architektury oslavila 25 let

7:34 Technická univerzita Liberec: Fakulta umění a architektury oslavila 25 let

Prezentace prací nejúspěšnějších absolventů i vyhlášení vítězů studentské soutěže Ještěd f kleci. T…