Dokument nastavuje základní podmínky vzniku továrny a je předpokladem pro dohodu s dalšími případnými zástupci investorů do tohoto podniku, kde by vedle ČEZ působili například také zástupce automobilového průmyslu či výrobce baterií. Investice do projektu při roční výrobní kapacitě 40 GWh dosáhne částky minimálně 52 mld. Kč, vzniknout by mělo 2 300 pracovních míst.
„Automobilový průmysl je základním kamenem českého hospodářství a jeho podíl na našem HDP je téměř 10 procent. Teď musíme přesně v souladu s naší strategií Country for the Future učinit kroky pro jeho přechod na vyšší úroveň. Elektromobilita je realitou a je velmi důležité, aby jedna nebo více továren na bateriové články vznikly právě u nás v Česku. Každá z továren může dát práci více než dvěma tisícovkám lidí přímo v závodě a další tisíce míst vznikne v navazujících sektorech. Naše vláda je připravena zajistit podmínky, které by projekt podpořily, a to i vybudováním klíčové infrastruktury,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček. Jde například o zajištění nezbytné dopravní a vzdělávací infrastruktury, služeb v oblasti veřejného zdraví nebo sociálních služeb.
Továrna na bateriové články pro elektrická vozidla je strategický projekt, který urychlí přeměnu jak energetického, tak automobilového průmyslu v České republice. Projekty továrny a souvisejícího lithiového dolu jsou také příležitosti ke zlepšení životních podmínek regionů, které čeká strukturální transformace vzhledem k útlumu uhelného průmyslu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.