Boj o vítěze The Most Challenge graduje, bodový rozdíl na špici je minimální

01.10.2018 15:04

Minimální bodový rozdíl mezi favority na vítězství okoření závěrečné boje čtvrtého ročníku soutěže amatérských jezdců The Most Challenge na velkém závodním okruhu mosteckého autodromu. Letos zavedený systém hodnocení dává šanci na celkové prvenství i jezdcům s vozy s motory slabších kubatur. Důkazem je průběžný lídr Robert Špáňa s vozem BMW M3, zařazeným do kategorie N2. Nasbíral zatím 34 bodů. Na paty mu šlape Tomáš Hajšman s Porsche GT4 v kategorii N4, tedy nejvýkonnějších aut. Dosud má na kontě 27 bodů. O čtyři body méně shromáždil Vladimír Plh, jehož Lotus Exige 350 vévodí vozům kategorie N3.

Boj o vítěze The Most Challenge graduje, bodový rozdíl na špici je minimální
Foto: Autodrom Most
Popisek: The Most Challenge

Soutěžící používají vlastní běžně vyráběné vozy se sériovými pneumatikami, jež jsou podle poměru hmotnost/výkon rozděleny do čtyř kategorií od nejslabší N1 po nejsilnější N4. Podmínkou je platná registrační značka vozu. Letošní ročník soutěže má před sebou poslední dvě kola. Boj o další přísun bodů pokračuje už v úterý 2. října od 16:30 do 18:00 hodin, poslední šancí změnit pořadí pak jezdci mají 27. října od 09:00 do 17:00 hodin. Upravené propozice zájemci najdou zde, podrobné informace o soutěži pak zde.

Soutěž už si podle obchodního manažera pro sport společnosti AUTODROM MOST Jakuba Krafka našla své skalní příznivce, další zájemci přibývají. „Letos se alespoň jednoho kola zúčastnilo 78 jezdců. Nový bodový rating systém je spravedlivý, dříve bral absolutní vítězství držitel nejrychlejšího času. Kritérií je nyní vícero. Deseti body je například ohodnoceno absolvování kurzu sportovní jízdy, okruhové školy či překonání stanoveného nejlepšího referenčního času v dané kategorii. Samozřejmě, hodnotnou cenu získají kromě absolutního vítěze i vítězové každé ze čtyř kategorií,“ vysvětlil.