Závady zjištěné ve více než polovině z celkem 477 kontrolovaných provozoven a prodejních míst signalizují, že prodávající nevěnují dostatečnou pozornost označování textilního zboží ani dalším informačním povinnostem, např. o ceně. Četné závady byly zjištěny i při kontrolních nákupech, zejména v poctivosti prodeje a ve vydávání dokladů o koupi na vyžádání spotřebitele. Značení textilu bude předmětem kontrolní činnosti i nadále. „Spotřebitelé by si měli ve vlastním zájmu při koupi ověřovat, zda jsou textilní výrobky opatřeny informacemi o materiálovém složení a údržbě. Usnadní jim to péči o ně a vyhnou se riziku nesprávné údržby,“ doporučuje Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.
V období od 1. 7. do 30. 9. 2014 zkontrolovali inspektoři ČOI při kontrolách zaměřených na značení textilu celkem 477 provozoven a prodejních míst s tímto sortimentem. Porušení obecně závazných právních předpisů bylo zjištěno v 259 případech (tj. 54,3 %). Počty kontrol a poměr zjištěných nedostatků podle působnosti jednotlivých inspektorátů uvádí následující tabulka:
Kontroly značení textilu – 3. čtvrtletí 2014 |
||||
Inspektorát |
počet kontrol ![]() Tento článek je uzamčenČlánek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme. reklama
autor: Tisková zpráva Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz
Zajímalo by mě, s kým byste případně šli do koalice?Protože teď všechny vaše koaliční partnery dost ostře kritizujte. Hlavně STAN a ODS. Zajímá mě, zda jsou pro vás přijatelní jako koaliční partneři? Protože jestli ne, tak s kým jiným byste do koalice šli? Nebo jste usoudili, že bude jen opoziční stranou, jako třeba SPD, které to evidentně vyhovuje? Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Další články z rubriky![]() 22:08 Ministerstvo dopravy: Příští stanice? Vesmír!Výstava o českých kosmických ambicích dorazila na pražské hlavní nádraží.
reklama
reklama
|