České dráhy otevřely nové pokladny na Masarykově nádraží

13.08.2019 21:43

Zákazníkům Českých drah slouží ode dneška nové pokladny na pražském Masarykově nádraží. Jednou z nejvýznamnějších železničních stanic v zemi projde každý den 30 až 35 tisíc cestujících.

České dráhy otevřely nové pokladny na Masarykově nádraží
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Tento významný dopravní uzel, kde se páteřní železniční doprava kříží s linkami tramvají, metra a také městských a dálkových autobusů na sousední Florenci, prochází rozsáhlou rekonstrukcí. V budoucnosti by tu měla začínat také rychlodráha na pražské letiště.

„Podíl zákazníků, kteří si jízdní doklady nakupují přes e-shop nebo mobilní aplikaci, postupně roste. Přesto pokladny stále mají svůj význam, zejména v Praze,“ říká Radek Dvořák, místopředseda Představenstva ČD, a.s., a pokračuje: „Na Masarykově nádraží byly historicky umístěny daleko od odjezdové haly, nástupišť a současné hlavní přístupové cesty od výstupů ze stanice metra a od tramvají v Havlíčkově ulici. Proto jsme je v rámci rekonstrukce budovy přesunuli hned k prvnímu nástupišti. Odbavení bude rychlé a pohodlné.“

Zákazníci mají k dispozici 6 přepážek – mezinárodní pokladnu, vnitrostátní pokladny, informace a noční vnitrostátní pokladnu s okénkem do chodby. Součástí zařízení jsou také odjezdové monitory a dva dotykové elektronické informační panely s informacemi o odjezdech a příjezdech vlaků, jízdním řádem a řazením vlaků, které byly doposud řešeny papírovými vývěskami. Při výstavbě nových pokladen, které přišly na zhruba 14,5 milionu korun, vzniklo i nové zázemí pro pokladní a personál stanice. V souladu s harmonogramem dalších fází rekonstrukce začnou České dráhy směrem k Hybernské ulici v nejbližších týdnech budovat čekárnu a úschovnu zavazadel. „Předpokládané náklady jsou kolem 3,6 milionu korun,“ upřesňuje Radek Dvořák a připomíná další záměry Českých drah: „Velkou investici aktuálně chystáme v takzvaném traktu B směrem ke vstupu do metra. Opravíme malou secesní sloupovou dvoranu v přízemí a prostory v patrech budou sloužit jako nocležny pro naše zaměstnance a jako kanceláře. Předpokládaná cena této etapy rekonstrukce je kolem 100 milionů korun.“

Masarykovo nádraží prochází rozsáhlou rekonstrukcí už od roku 2011, kdy Penta Real Estate dokončila opravu zastřešení odjezdové haly a skleněné průčelí do Havlíčkovy ulice. Následovala modernizace technologií, žulová podlaha v hale, nové toalety, prostory pro nové obchodní jednotky a aktuálně jsou to nové pokladny s infocentrem. „V příštím roce ještě vrátíme velkou restauraci do prostor, které na dlouhou dobu zabralo kasino. Zároveň do ní obnovíme přístup z Hybernské ulice, jako tomu bylo v době první republiky,“ říká Pavel Streblov, ředitel pro komerční výstavbu Penta Real Estate, a dodává: „Nádraží by nemělo sloužit pouze cestujícím. Chceme, aby se stalo skutečnou součástí života místních obyvatel i návštěvníků Prahy. Do dvou let proto otevřeme další obchodní jednotky v jeho budově podél Hybernské ulice.“

České dráhy i Penta Real Estate v konsorciu Masaryk Station Development postupně vrací nádraží důstojnou podobu. Celkové náklady na jeho rekonstrukci do roku 2021 vysoce přesáhnou částku čtvrt miliardy Kč.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

13:04 ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

Už jen necelý měsíc mohou žáci základních a středních škol posílat videa do soutěže „Vím proč“ o nej…