CzechTrade umožňuje firmám využít exportní příležitosti na maximum

29.04.2020 21:20 | Zprávy

Za poslední měsíc si více než 260 firem objednalo téměř 550 individuálních služeb u zahraničních kanceláří CzechTrade. Největší zájem je o podporu v Rakousku, Skandinávii, Německu, Británii, zemích Beneluxu, Mexiku, Maďarsku a Polsku.

CzechTrade umožňuje firmám využít exportní příležitosti na maximum
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

„Těší mě, že můžeme v současné náročné době pomoci firmám využít jejich potenciál naplno. Usnadnění vstupu českých firem na zahraniční trhy a vytvoření nových obchodních vztahů či udržení těch stávajících je nyní pro opětovný rozjezd byznysu pro některé firmy naprosto klíčové,“ uvádí generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Současná situace citelně zasáhla obchod po celém světě, avšak tvrdá opatření se v mnoha zemích začínají pozvolna uvolňovat a místní vlády zavádějí balíčky k rychlému nastartování ekonomiky. Identifikovat obchodní příležitosti a obnovit nebo rozjet podnikání v zahraničí pomáhá exportérům agentura na podporu obchodu CzechTrade. 

Exportujete? Musíte znát specifika teritoria  

Každé teritorium má svá specifika a každá země volí vlastní cestu, jak bojovat s pandemií COVID-19. Například Francie byla v zavádění opatření proti šíření nemoci v určitém zpoždění oproti zemím ve střední Evropě. O to striktnější však nařízení jsou a o to déle zde tzv. dekarantenizace bude trvat. Ekonomiku země galského kohouta tvoří především domácí spotřeba, hlavními tahouny HDP jsou letecký a automobilový průmysl, dopravní strojírenství, výroba luxusních výrobků a turismus. Nyní došlo k výraznému propadu poptávky, ten se promítl do téměř 50% poklesu využití výrobních kapacit a celá polovina francouzských firem využívá částečnou nezaměstnanost.

 „Nařízenou práci z domova mají všichni, kdo skutečně nezbytně nemusejí pracovat ve firmách. V těchto dnech je tak téměř nemožné dovolat se pracovníkům odpovědným za jednání s novými dodavateli. Nicméně máme větší odezvu na e-mailovou komunikaci od majitelů menších a středních firem, neboť mají více času a nepřenechávají tato vyřizování na zaměstnancích. Naše služby pro české firmy tedy mají smysl, i když kvůli omezeným kapacitám je obtížné našim exportérům vyhovět ve stejném rozsahu jako před krizí,“ říká Vítězslav Blažek, ředitel regionálního centra CzechTrade v Paříži.

Nezbytnou podporu ze strany pařížského zastoupení agentury potvrzuje předseda představenstva ve společnosti NADOP-VÝROBA NÁBYTKU a.s. Jaroslav Pehal a komentuje dosavadní spolupráci: „Chci vám poděkovat za vaše aktivity, které ve Francii realizujete pro naši společnost. Velice si vážíme vaší práce a pomoci. V loňském roce jste pro nás realizovali placenou službu, která nám přináší již konkrétní výsledky ve formě živých a komunikujících kontaktů a realizací. Byli bychom rádi, kdybychom s vámi mohli pokračovat ve spolupráci i nadále. O to více si vážíme toho, že nám tyto činnosti nyní poskytujete zdarma.“ 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

export , TZ , CzechTrade

autor: Tisková zpráva

style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů

11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů

Finanční správa spustí na konci srpna kontrolní akci s názvem EMPORION, ve které se zaměří na přizná…