Hejtman Netolický: Železniční depo k České Třebové neodmyslitelně patří a mělo by být zachováno

04.03.2018 21:34 | Zprávy

Depo kolejových vozidel v České Třebové bylo ve čtvrtek odpoledne cílem dalšího zastavení hejtmana Pardubického kraje při cestě po regionu.

Hejtman Netolický: Železniční depo k České Třebové neodmyslitelně patří a mělo by být zachováno
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

Hejtman se zajímal především o zamýšlenou organizační změnu, kterou připravují České dráhy, a která se týká oddělení opravárenské a provozní části v rámci dep kolejových vozidel. Tato změna fakticky znamená zrušení dep a vznik oblastních center, mezi kterými však Česká Třebová není.

„Bohužel podle aktuálních informací České dráhy nepočítají s tím, že by v depu kolejových vozidel v České Třebové zůstala opravárenská část, respektive o řadu těchto činností by depo přišlo. Vzhledem k tomu, že České dráhy mají pravděpodobně zájemce o stávající areál, tak by přemýšleli o privatizaci tohoto provozu. Nejvíce překvapivé je, že přestože je celý areál k dispozici a není plně využit, tak chtějí České dráhy investovat například do depa v Hradci Králové či do dalších dep v rámci sítě, což bude stát nemalé finanční prostředky. Byl jsem však zástupci dopravce ujištěn, že provozní část by měla vzhledem k poloze města a významu depa zůstat a neměly by tak klesat výkony,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který se o celé záležitosti dozvěděl v rámci jednání s Českými drahami jako jedním z uchazečů o zajištění provozu regionální železniční dopravy po roce 2019. „Při těchto jednáních jsem upozornil, že si těžko dovedu představit, že by regionální doprava v našem kraji byla realizována jinými depy a lidmi mimo náš kraj. Považuji to za nesprávné, a proto jsme jednali o tom, aby provozní a opravárenská činnost ve městě zůstala. Mám pocit, že pokud by byl najednou provoz zprivatizován, s vysokou pravděpodobností by České dráhy tuto službu nakupovaly. Myslím si, že tohoto proběhlo od 90. let mnoho a nejsem si jistý, zda zrovna toto opatření by vedlo ke klidu v rámci železniční stanice a jednotlivých profesí,“ doplnil Netolický.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: komerční tisková zpráva

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČNB ponechává sazbu proticyklické kapitálové rezervy na 1,25 %

22:14 ČNB ponechává sazbu proticyklické kapitálové rezervy na 1,25 %

Bankovní rada na svém jednání o finanční stabilitě rozhodla ponechat sazbu proticyklické kapitálové …