Zásadní vadou vznikajícího posudku je, že vůbec nepracuje s variantou rekonstrukce stávajícího soumostí, jehož součástí je železniční most pod Vyšehradem. Což ukládá zákon o posuzování vlivů na životní prostředí v paragrafu pět. „Je zřejmé, že záměr není v oznámení v úplnosti, řádně a dostatečně posouzen z hlediska dopadů na životní prostředí a na hmotný majetek a kulturní dědictví,“ uvedl prezident ČNK ICOMOS Martin Horáček.
Že je stávající soumostí opravitelné, vyplývá z materiálů, zpracovaných na zakázku Správy železnic. Jde tedy o variantu reálnou, kterou se musí posouzení zabývat. „Rekonstrukce stávajících železničních mostů má být prioritou, protože jde o kulturní památku v ploše Pražské památkové rezervace a jádrového území Světového dědictví UNESCO, které je tvořeno zejména říčním panoramatem řeky Vltavy,” dodal Horáček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva