Klamavé reklamy, zneužívající značku ČEZ, se opět množí, nenechte se nachytat

13.01.2022 15:16 | Tisková zpráva

Na internetu se objevila nová vlna klamavých reklam, které jsou lživé a zneužívají dobrého jména společnosti ČEZ a jejích představitelů. Podvodníci své útoky často maskují jako novinové články a posilují je prostřednictvím „deep fake“ videí.

Klamavé reklamy, zneužívající značku ČEZ, se opět množí, nenechte se nachytat
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

ČEZ nemá s těmito reklamami nic společného a zajišťuje jejich stažení. Apelujeme na všechny uživatele, aby si podezřele „výhodné“ nabídky investicí nejprve důkladně prověřili.

Falešné reklamy lákají uživatele k investování prostřednictvím fiktivní platformy CEZ Group Investments nebo na údajný nový způsob automatického obchodování s kryptoměnami, který prý ČEZ vyvinul. Podvodníci je mají velmi do detailů rozpracované: tváří se jako seriózní novinový článek, využívají zcela smyšlená vyjádření představitelů společnosti ČEZ, fotografie z našich tiskových zpráv a záběry z reklamních videí ČEZ.

V poslední době se dokonce v reklamách objevily metody „deep fake“, kdy si tvůrci vyberou videozáznam s konkrétní osobou a pomocí počítačových technologií jeho či její projev „přemluví“. Takto „zfalšované“ video pak má napomáhat vzbudit v inzerovanou službu větší důvěru. V některých podvodných článcích, které jsme zachytili, tímto způsobem zneužívají dokonce i vrcholné představitele České republiky.

Anketa

Má Viktor Orbán vaše sympatie?

98%
1%
hlasovalo: 37435 lidí

Podvodné články a videa většinou odkazují na externí stránky, které pod příslibem nereálných zisků vyzývají uživatele k registraci. Apelujeme proto ještě jednou důrazně na všechny, kdo se s takovou reklamou setkají, aby tyto stránky ignorovali, a především aby odmítli registraci a nezadávali žádné osobní údaje. Bohužel se nám již ozvalo několik desítek lidí, kteří po registraci a zaplacení „vložného“ o své peníze přišli.

Celou věcí se velmi intenzivně zabývá právní oddělení ČEZ společně s útvarem compliance a útvarem ochrana Skupiny ČEZ. Již jsme podali několik trestních oznámení a s provozovateli internetových platforem (např. Facebook, Youtube apod.) jednáme o stažení a zablokování reklam. Bohužel, jedná se o běh na dlouhou trať, protože jejich tvůrci jsou prakticky nedohledatelní. Nejlepší obranou tedy zůstává obezřetný a skeptický přístup běžných uživatelů internetu. Skupina ČEZ žádné investiční služby tohoto typu nikdy neposkytovala a neposkytuje.

Pokud tento typ podvodné reklamy zaznamenáte na sociálních sítích, budeme rádi, když na dané síti na tento příspěvek upozorníte, tj. nahlásíte jej jako podvodný. Čím více hlášení provozovatel dostane, tím pravděpodobněji bude daná reklama zablokována, čímž pomůžete především dalším uživatelům, kteří by se mohli nachytat.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha obdaruje dlouholeté dárce krve ročním kuponem na MHD zdarma

22:04 MHMP: Praha obdaruje dlouholeté dárce krve ročním kuponem na MHD zdarma

Hlavní město obdaruje dárce krve ročním kuponem na městskou hromadnou dopravu zdarma. Jednat se bude…