Lipensko se chce skrze grog zapsat do České knihy rekordů

26.02.2018 16:01 | Zprávy

Připít si na dobrou náladu a na krásy Lipenska oblíbenými zimními nápoji jako je horký grog či bombardino – to je cíl akce, kterou pořádá Turistický spolek Lipenska na území od Stožce po Rožmberk.

Lipensko se chce skrze grog zapsat do České knihy rekordů
Foto: tslipenska.cz
Popisek: Turistický spolek Lipenska - logo

V jeden den - konkrétně v sobotu 3.3. od 3 hodin odpoledne a po dobu 3 hodin - si místní i turisté na Lipensku, zpestří jarní prázdniny grogem a bombardinem vyrobených jihočeským lihovarem Fruko-Schulz.

Cílem zábavné marketingové akce, která má spojit celé Lipensko, je zápis do České knihy rekordů, kde již figuruje například záznam o množství lidí, kteří si připili s plechovkou piva v Plzni nebo štamprdlí slivovice ve Vizovicích. A kde jinde by si měli zájemci připíjet nápoji, které jsou symboly oddechu a zimní rekreace, než právě v nejatraktivnější turistické destinaci v Čechách - na Lipensku?!

"Cílem akce není si sednout do hospody za stůl a nalámat do sebe co nejvíc grogů. Chceme si akci společně užít a bavit se s horkým nápojem pro pohodu a pro legraci. Proto chceme, aby se do akce zapojilo co nejvíce lidí, místních i turistů, kteří zde v počtu několika desítek tisíc tráví své dovolené o jarních prázdninách. A když z toho bude nově zapsaný rekord, budeme všichni rádi," uvádí Jiří Mánek z Turistického spolku Lipenska.

Spolek chce podle jeho slov rozsévat v regionu dobrou náladu, pohodu a vytvářet podmínky pro spolupráci všech podnikatelů v regionu.

„Myšlenku jsme s přáteli v regionu rozvíjeli, až vznikl tento nápad. Lidem bude dobře, příjemně se pobaví, zpestří si dovolenou, sejdou se a poklábosí, vyfotí se a věříme, že u toho užijí i trochu legrace,“ doplnil Mánek.

Místem setkání se stanou vybrané restaurace z celého území, kde bude možné zakoupit grog a bombardino za příznivě nízkou cenu. V každé obci od Stožce po Rožmberk lidé najdou alespoň jednu restauraci, která se do projektu zapojila.

Pro jindřichohradeckou likérku i agenturu Dobrý den, která eviduje zápisy do České knihy rekordů, byla nabídka na spolupořádání takové akce výjimečná.

Podle Luboše Rafaje z Agentury Dobrý den je zajímavý především obrovský regionální rozsah celé akce. Každý rok Agentura zaeviduje zhruba 300 nových rekordů, v roce 2012 to bylo dokonce 365 rekordů. Tento „lipenský“ pokus je ale podle Rafaje výjimečný. „V tomto případě se bude jednat o ustavující rekord, protože většina podobných výkonů se děje v jeden čas na jednom místě. Právě ten regionální rozsah by měl lipenskou akci odlišit od hromadných přípitků, které jsou realizovány většinou v rámci nějakých monstr akcí. Je příkladné, jak region Lipenska dokáže spolupracovat,“ uvedl Rafaj.

V každém výdejním místě zajistí pořadatel komisaře, který po celou dobu konání akce bude sledovat výdej nápojů a po skončení odešle hlášení hlavnímu komisaři z Agentury Dobrý den, který bude průběh rekordu monitorovat v nejexponovanějším místě. Hlášení budou doložena výpisem z pokladny.

„U alkoholu se vždy jedná o to, aby se pokusu nezúčastnili mladiství. To ale v tomto případě nehrozí, protože nápoje budou vydávat profesionálové ze zavedených restauračních zařízení,“ dodal Rafaj.

Na akci dodá své výrobky jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz, s.r.o., vaječňák a tuzemák patří k jejím neprodávanějším.

„Oba nápoje jsou svou chutí v povědomí našich zákazníků v oblasti jižních Čech a Šumavy dobře zapsány. Obliba našeho tuzemáku je velká a z tohoto důvodu je tuzemák nejprodávanější lihovinou, kterou vyrábíme. A vaječný likér zaujímá v prodejnosti emulzních likérů první příčku,“ uvádí obchodní ředitel likérky Ladislav Kremlička.

O oba výrobky je v  meziročním srovnání větší zájem. Vaječného likéru se prodalo v roce 2016 43 995 litrů, v minulém roce to bylo 46.780 litrů. Nejvíce prodej stoupá s koncem roku a také před Velikonocemi. Tuzemák je konstantně výborně prodejná značka, v roce 2016 prodalo 2.108.917 litrů, v roce 2017 to bylo 2.185.515 litrů.

„Doufáme, že marketingové spojení výrobků jihočeského lihovaru a nejvýznamnější jihočeské turistické destinace přispěje k upevnění naší značky a obliba konzumace jak samotných nápojů, tak ve formě míchaných bude mít vzrůstající tendenci,“ uzavřel Kremlička

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jan Farský byl položen dotaz

kritika

Dobrý den, možná ohledně založení nové frakce máte pravdu, ale na druhou stranu nemyslíte, že je dobře, že vznikne nějaká frakce, která bude kritická k tomu, co EU dělá? Že je kritika prospěšná, a že jsme v poslední době byli často svědky toho, jak špatné věci EU schvaluje, že nedomýšlí následky svý...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Meziroční cenový růst zpomalil

10:04 Český statistický úřad: Meziroční cenový růst zpomalil

Spotřebitelské ceny meziměsíčně klesly o 0,3 %. Tento vývoj byl ovlivněn zejména nižšími cenami v od…