Tradičně nejvíc podnětů se i ve třetím čtvrtletí týkalo sociálního zabezpečení (celkem 395 podnětů). Z jejich analýzy vyplývá, že nejvíc problémů, které lidi trápí a jsou důvodem stížnosti, jsou záležitosti přímo se dotýkající zdravotního postižení (celkem 128 podnětů souviselo s invalidním důchodem, příspěvkem na péči, příspěvkem na zvláštní pomůcku nebo průkazem osob se zdravotním postižením). Druhým velkým tématem byly v sociálním zabezpečením existenční problémy – 82 podnětů se týkalo příspěvku na živobytí, dávek na bydlení či mimořádné okamžité pomoci v hmotné nouzi.
Druhou největší oblastí, v níž lidé vyhledávali ve třetím čtvrtletí pomoc ombudsmanky, je stavební řízení a územní plánování (celkem 160 podnětů). Nejčastěji šlo o záležitosti týkající se umístění a povolení stavby či rekonstrukce (celkem 63 podnětů), dalších 34 podnětů se týkalo odstranění nebo dodatečného povolení stavby.
Častěji než v prvním půlroce si lidé stěžovateli na záležitosti týkající se zdravotnictví. Stejnou měrou přitom šlo o oblasti pojistného a zdravotní péče a oblast veřejného zdraví, tj. ochrany před hlukem. Z uzavřených případů zde každý sedmý skončil zjištěním pochybení na straně úřadů. Oproti předchozím dvou čtvrtletím vzrostl také počet podnětů týkajících se ochrany životního prostředí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva