„Jsem velmi rád, že na dnešní konferenci máme tak bohaté odborné i politické zastoupení. Chtěl bych poděkovat kolegům ze Správy železniční dopravní cesty, z Českých drah, dále zástupcům všech krajů i veřejnosti za to, že tento potřebný projekt nezanikl hned v počátku. Pořád má svůj smysl a rozšířil se i na mezinárodní pole,“ uvedl na úvod generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Poté hovořil o cílech správce drážní infrastruktury pro zajištění kvalitní dopravní infrastruktury, která je základním předpokladem pro ekonomický růst.
Předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek ve svém vystoupení hovořil o 4. železničním balíčku a jeho dopadu do legislativy v České republice. Podrobně se věnoval obchodním vztahům mezi národním dopravcem a objednateli regionální dopravy. „České dráhy mají zajištěný obchodní model s kraji do roku 2019 a i po tomto roce chceme obhájit maximum výkonů. Musíme reagovat na požadavky jednotlivých objednatelů, a proto s každým z krajů vedeme obchodní jednání a reagujeme na individuální požadavky. Jejich postoje se liší třeba ve variantách pořízení nových kolejových vozidel. Požadavky krajů na nová vozidla jsou 35 miliard korun, k dispozici je však necelých 20 miliard a vzniká tak riziko, že se na některé kraje při obnově vozidlového parku nedostane,“ uvedl Pavel Krtek.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


