V praxi to znamená, že pokud klient zašle žádost o některou z nepojistných sociálních dávek, podporu nebo další podklady bez zaručeného elektronického podpisu, je nutné takové podání písemně nebo ústně potvrdit, a to do 5 dnů od odeslání e-mailu.
Potvrzení může proběhnout dvěma způsoby – buď mohou klienti své elektronické podání vytisknout, podepsat a zaslat ÚP ČR poštou, nebo jej potvrdí do protokolu o ústním jednání. V případě vážných důvodů (např. zdravotní stav) může ÚP ČR zmeškání tohoto úkonu dočasně prominout, což je vázáno na požádání ze strany klienta. Další možností, jak podat žádosti elektronicky je využití datové schránky a e-mailu se zaručeným elektronickým podpisem. Formuláře je možné poslat také poštou nebo je odevzdat během úředních hodin a za dodržení bezpečnostních opatření na podatelně příslušného kontaktního pracoviště ÚP ČR.
„V současné době jsou úřední hodiny ÚP ČR v pondělí a ve středu v době od 8 – 17.00 hodin. Doporučujeme klientům, aby si v případě potřeby osobního jednání dojednali prostřednictvím emailu nebo telefonu termín dopředu. Případný vstup do budov ÚP ČR je veřejnosti povolen pouze za použití ochranných prostředků dýchacích cest a platí to i tehdy, když klient bude chtít odevzdat žádosti a další podklady na podatelně,“ upřesňuje Viktor Najmon, pověřený zastupováním generálního ředitele ÚP ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva