Vyznat se v mobilním světě a ještě jeho fungování vysvětlit vrstevníkům, to je nesnadný úkol pro dospělé, natož pro mládež. „Členové soutěžních týmů by si měli v první řadě nastudovat problematiku telekomunikací. Časopisy, které studentské týmy připraví, musí své čtenáře provést úskalím smluv a jejich výpověďmi, přinést spotřebitelům přehled jejich práv a povinností v elektronických komunikacích, přeložit řeč zákona a všeobecných smluvních podmínek do srozumitelné podoby, upozornit čtenáře na obchodní triky a ukázat, jak důležité je znát telefonní čísla,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest, a dodává: „Studenti by měli myslet na to, že dostatek srozumitelných informací pomáhá přežít v telekomunikační džungli.“
Soutěž Spotřeba pro život vyhlašuje dTest pro studenty středních škol, vyšších odborných škol a žáky odborných učilišť, mohou se jí ale účastnit samostatně i studenti a žáci zapojení do různých forem mimoškolských odborných aktivit. Každý soutěžní kolektiv reprezentuje tříčlenný redakční tým a koordinátor z řad dospělých.
Soutěží se v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež. Studenti v něm zužitkují vlastní zkušenosti s daným tématem, mohou také zpracovat porovnání poskytovaných služeb. Soutěžní časopis má mít v tištěné podobě formát A4, 8 až 12 číslovaných stran obsahu a 4 strany samostatné obálky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva