Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš stál před velkým úkolem digitalizovat stavební řízení. Na konci června oznámil, že od prázdnin se systém může spustit do ostrého provozu. Ovšem přišlo rozčarování. Systém digitalizovaného stavebního řízení nefungoval, zamrzal, nešlo s ním pracovat a na stavebních úřadech se začaly hromadit nevyřízené žádosti. Bartoš během prázdnin několikrát opakoval, že aktualizacemi si systém sedne a začne pracovat. Nakonec zazněl příslib, že do konce prázdnin bude vše fungovat. V závěru srpna ovšem premiér Fiala určil tři další ministry, kteří mají Bartošovi s rozjezdem systému „pomoci“.
3. září, těsně před obědem, ministr Bartoš publikoval na svém facebookovém profilu komentář, kde konstatuje, že už je vše v pořádku. „Stavební úřady už pracují skoro se všemi žádostmi, které jim přišly z portálu stavebníka! Od začátku prázdnin stavebníci úspěšně podali přes 16 a půl tisíce žádostí, na druhé straně úředníci začali zpracovávat 16 tisíc z nich. Ještě v minulém týdnu to bylo 11 tisíc,“ oznámil radostně na facebooku Bartoš.
A oznámil, že v systému roste počet nahraných dokumentů. „Rychle roste i celkový počet dokumentů v systému – od minulého týdne je to skok z 45 tisíc na 59 tisíc. Zahájených řízení jsme k pondělí měli 11 600 a vyřízených přes 2 tisíce. I tady se zvyšují obrátky – jen za minulý týden máme 700 dokončených řízení,“ vypočítává Bartoš úspěchy digitalizace stavebního řízení.
Bartoš předpovídá, že jak budou mizet ještě papírové žádosti z června, budou digitalizované žádosti i jejich vyřízení přibývat. „S tím, jak úřady postupně odbavují převis papírových podání z června, budou rychle růst i klíčové statistiky nového systému. Zlepšovat se budou i jeho funkce, rychlost, uživatelská příjemnost,“ slíbil ministr Bartoš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marian Kučera