Fiala, Bartoš a spol.? Nerozumím jim... Expert zničil jejich kampaň. Chyba jako s Čaputovou

22.09.2021 16:18 | Zprávy

Marketingový expert Milan Šemelák tvrdí, že populisté na celém světě budou válcovat liberální demokracii do té doby, než se i ostatní naučí mluvit srozumitelně. „Když se podívám na billboardy opozičních stran v Česku, těm já vůbec nerozumím. Co je to ta změna? To říká každý. Na druhou stranu hnutí ANO jede bomby. Do roztrhání těla. To je bulvár,“ říká Šemelák.

Fiala, Bartoš a spol.? Nerozumím jim... Expert zničil jejich kampaň. Chyba jako s Čaputovou
Foto: Screen Facebook
Popisek: Předvolební spot ANO

Šemelák v rozhovoru pro Český rozhlas na příkladu firem popisoval, co je základem úspěšného marketingu. „To, co nejvíce chybí firmám, je, že se nedívají na zákazníka, ale samy na sebe. A já jako marketingový poradce tam přijdu a nějakými sadami otázek na základě jednoduché metodiky se ptám, jakou má ta konkrétní značka hodnotu pro lidi. A často zjišťuju, že ty firmy vlastně nepotřebují nějaké kreativce a velké konzultační firmy, ony všechna ta data mají samy a stačí o nich jen správně popřemýšlet. Na tom se pak dá postavit ta značka a nikdy to nemůže zklamat, když se k tomu budete vracet,“ vysvětluje Šemelák.

„Takže je třeba dívat se na svět očima zákazníka, očima toho, pro koho to děláte, a ptát se, v čem je pro toho zákazníka ta hodnota. Je to vlastně velmi jednoduchý princip, který je ale složitý v tom, aby ho člověk přijal a poté si ho udržel a neklamal sám sebe,“ říká marketingový expert.

Jen málo lídrů velkých firem podle něj dokáže odpovědět na otázku, co vlastně vytváří pro lidi. „Už první chyba je typ reklamy, kde je napsáno my jsme nejlepší v tom a tom. To je taková korporátština těch nejvyšších manažerů, kteří se předhánějí v tom, v čem všem je ta jejich firma třeba inovativní, ale vlastně vůbec netuší, proč si to ti lidé nakonec kupují, a nejlépe by udělali, kdyby se zeptali nějakého řadového zaměstnance na call centru nebo prodejce, který s těmi lidmi denně mluví,“ radí Šemelák.

Podle Šemeláka tak jednoduše stačí přemýšlet jako koncový zákazník a reklama musí mluvit jejich řečí. „A úplně stejné je to s politickými stranami, kde je tím produktem lídr a program. Problém je, že ti lídři moc nejsou a program je absolutně nesrozumitelný. Je to nějaký intelektuální teoretizování, kterému nikdo nerozumí,“ všímá si Šemelák.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jma

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Často mluvíte o lidech v exekuci nebo inslovenci

Ale zamýšlel jste se někdy na tím, jak minimalizovat to, aby se do nich lidé dostávali? A když už, aby to pro ně nebylo úplně likvidační - hlavně teda exekuce. Vím, že jste prosadili milostivé léto, ale to problém zcela neřeší a také nebylo určeno pro všechny. PS: Zabýváte se i přístupem exekutorů, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Vy jste blázni, hotovo“. Okamura nevydýchal Kupkův výklad o silné Ukrajině

12:45 „Vy jste blázni, hotovo“. Okamura nevydýchal Kupkův výklad o silné Ukrajině

Ve studiu CNN Prima News přivítala Terezie Tománková předsedu SPD Tomia Okamuru a ministra dopravy z…