Prodej aut v EU klesá už tři měsíce. Pro Česko to ale neplatí

16.07.2010 7:02

Většinou už se vytratil efekt šrotovného, a tak evropské země zaznamenávají pokles prodeje. Nejvyšší propad hlásí Německo a Itálie, naopak u nás odbyt automobilů vzrostl, informuje iHNed.cz.

Prodej aut v EU klesá už tři měsíce. Pro Česko to ale neplatí

Evropské sdružení výrobců automobilů ACEA oznámilo, že počet registrací nových osobních aut v zemích Evropské unie se v červnu snížil o 6,9 procenta na 1,34 milionu vozů. Už tři měsíce klesající prodej je vysvětlován slábnoucím vlivem šrotovného v regionu. To zavedla velká část evropských zemí, ale tyto programy v některých státech skončily a v dalších jsou postupně utlumovány.

Nejvyšší propad z předních ekonomik zaznamenaly Německo a Itálie, z automobilek Fiat, Ford a Toyota. Prodej aut v Německu v červnu klesl o 32,3 procenta a v Itálii o 19,1 procenta. Ve Francii byl počet registrací nižší o 1,3 procenta. Naopak v Británii se prodej zvýšil o 10,8 procenta a ve Španělsku o 25,6 procenta. Z ostatních zemí se nejvíce propadlo Slovensko, a to o 40,6 procenta. Nejvíce, a to o 75,8 procenta, rostl prodej v Irsku. V Česku se prodej zvýšil o 13,8 procenta.

Vozů Škoda se v červnu prodalo o téměř osm procent méně

Z předních automobilek si v červnu nejhůře vedl Fiat. U něj se projevila silná závislost na domácím trhu a na malých vozech, jejichž prodej rostl v minulých měsících díky šrotovnému. Prodej samotné značky Fiat se snížil o 21 procent a značky Lancia o 28,3 procenta. Prodej Fordu klesl o téměř pětinu a Toyoty o 15 procent. Poptávku po vozech Toyoty zřejmě stále ovlivňují obavy o bezpečnost jejích vozů po masivním svolání aut k opravě na počátku roku.

Poklesu prodeje se nevyhnula ani největší evropská automobilka Volkswagen, která v červnu zaznamenala pád o 8,9 procenta. Hlavní podíl na tom měla španělská divize Seat, jejíž prodej se propadl o 15,7 procenta. Prodej vozů Škoda se snížil o 7,8 procenta a značky Volkswagen o 8,5 procenta. Naopak se v červnu dařilo Renaultu a Opelu, divizi americké General Motors. Odbyt Renaultu zejména díky značce Dacia stoupl o 3,4 procenta a Opelu o 5,2 procenta.

Čtěte také:

Zeman k politikům: Nekecejte už do Janotova balíčku a schvalte ho 

Nečas (ODS): Nekompetentnost a pokrytectví levice 

Foto: machinegun.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jih

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„EU nikdy nebude na hranicích střílet,“ slíbil Rakušan. Ale narazil

14:05 „EU nikdy nebude na hranicích střílet,“ slíbil Rakušan. Ale narazil

„Migrační solidarita je falešná a ďábelská hodnota,“ vzkázal právník Robert Kotzian ministru vnitra …