Prokletých 34,90 Kč. Lidl hasí, ale požár se šíří

09.04.2023 19:31 | Ze sítí

Již před několika týdny řetězec Lidl řešil nepříjemnost s videem, které naznačovalo, že „sleva by nemusela být slevou“. Rýže Basmati stála dle slevového označení „v akci“ 34,90 Kč, nicméně pod cenovkou byla na regále ještě jiná, jež označila cenu 34,90 Kč za standardní. Řetězec se brání, že šlo o nedorozumění. Nicméně požár se šíří. „Přitopila“ Agrární komora ČR, která dlouhodobě obchodní řetězce za ceny potravin pranýřuje. A zákazníci jí dávají za pravdu. „Tohle je Lidl, ale to stejné dělá i Kaufland, i Albert, bohužel. Snad jen v Bille jsem to nikdy nezažil,“ řekl jeden z nich.

Prokletých 34,90 Kč. Lidl hasí, ale požár se šíří
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Lidl, Německo

Anketa

Který z uvedených lídrů má vaši největší důvěru?

hlasovalo: 11604 lidí

V maloobchodním řetězci Lidl ČR se zlevněné zboží nebo zboží v akci označuje obvykle oranžovou cenovkou. Na TikToku se nyní šíří video z jedné z poboček obchodu. Člověk, jenž video natáčí, upozorňuje na skutečnost, že jedna z položek, které obchod prodává, byla označena oranžovou slevovou cenovkou. Pod ní se však nacházela standardní bílá cenovka s originální nezlevněnou cenou a ta byla totožná s cenou, která se zákazníkům měla jevit jako „akční“. Basmati rýže před slevou i po slevě za 34,90 korun.  

Vedení Lidlu pro TN.cz poskytlo vysvětlení. Cenovka byla oranžová, protože výrobek měl být zlevněným trvale. „V tomto případě se cena rýže ve stálé nabídce snížila ze 39,90 Kč. Nejedná se o cenu před a po akci. Oranžová barva je použita proto, abychom na novou cenu upozornili,“ vyjasnil Lidl s tím, že po pár týdnech oranžovou cenovku nahradí bílá. Tu si „kolegové v prodejně zřejmě již přichystali“.

Na svém facebooku se k této kauze vyjádřila Agrární komora ČR, která zahraniční obchodní řetězce v Česku dlouhodobě kritizuje. Supermarkety podle komory zdražují více, než jen by nutně musely, dokazuje to na datech od statistiků na příkladu brambor nebo jablek. Vyčítá supermarketům, že na prodeji potravin a na krizi v České republice vydělávají. Jejich „podnákladové výkupní ceny“, za něž potraviny nakupují, jsou pak pro dodavatele některých položek likvidující.

Příspěvek na facebooku reagující na TikTok video z Lidlu začíná tučnými slovy: Není sleva jako sleva. Agrární komora se tím snaží upozornit na tyto prodejní taktiky supermarketů; lidé by měli být uvědomělejší.

Anketa

Chcete, aby byl Andrej Babiš znovu premiérem?

77%
hlasovalo: 34694 lidí

„Záměr, nebo omyl?“ vyvstává v příspěvku otázka. Komora zmiňuje i „zdánlivě úsměvné vysvětlení“ této zvláštnosti Lidlu. Řetězec totiž tvrdí, že Basmati rýže nebyla zbožím v akci, nýbrž se jednalo o novou stálou cenu. Slogan řetězce, který zní „Lidl Plus na maximum!“ označuje za více než výstižný. „Firemní slogan stoprocentně platí i u zdánlivě zlevněných cen,“ stojí v příspěvku.

V komentářích pod příspěvkem se objevují reakce lidí, kteří podotýkají, že Lidl v tomto chování není jediný a že s prodejními fintami přicházejí i ostatní obchodní řetězce. „Tohle je Lidl, ale to stejné dělá i Kaufland, i Albert, bohužel. Snad jen v Bille jsem to nikdy nezažil,“ zmínil jeden z diskutérů. „Objevili jste Ameriku? Takhle to tu funguje už nějaký pátek. A někdy je cena ještě dražší než před slevou,“ píše další. Podle některých se kvůli tomu vyplatí jet na nákup potravin a drogerie do Polska. „Proto jezdím nakupovat do Polska. Z tuzemských praktik se mi zvedá kufr,“ stěžuje si další.

Obchodní řetězec Lidl získal nicméně na konci března cenu veřejnosti v soutěži Mastercard Obchodník roku 2022. Od lidí získal přes 50 tisíc hlasů, Kaufland byl na druhém místě. O první místo se Lidl zasloužil ještě v sortimentní kategorii Obchodník roku s potravinami. Informovala o tom ČTK.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: luk

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

boj s dezinformacemi

Dobrý den, proč se podle vás šíří dezinformace? Není to náhodou proto, že vy politici špatně komunikujete? Ostatně na špatnou komunikaci této vlády poukazují mnozí. A jak přesně s nimi chcete bojovat? Budete odsuzovat všechny názory, které se neslučují s těmi vašemi? To totiž teď děláte. A ještě je...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Čisté a spokojené Bavorsko se nekoná. Viděli jsme úplně jiné

4:46 Čisté a spokojené Bavorsko se nekoná. Viděli jsme úplně jiné

Bývala to městečka, o kterých se nám jen snilo. Bavorské úhledné vesničky, čistá, „vypíglovaná“ měst…