„Bývalý imám též prohlásil, že ‚Syrská vláda není islámem považována za legitimní‘, jelikož nevládne na základě šaríi a vzala si za spojence nevěřící. Též prohlásil, že je na své jednání patřičně hrdý,“ všímá si Maitah.
Podle něj je zřejmé, že bývalý pražský imám sice žije mezi námi v dvacátém prvním století, ale bohužel myšlenkově a názorově žije v sedmém století. „A proč tomu tak je? Myslím si, že znám odpověď na tuto otázku. Bývalý pražský imám totiž získal své teologické vzdělání v Saúdské Arábii, kde podstatou celého vzděláni je znalost islámského práva šaría. A co je islámské právo šaría?“ dodal.
„Islámské právo šaría je rozsáhlý soubor toho, co muslimové mají dělat a co mají výslovně zakázáno. Šaría sahá až k úplnosti náboženského, politického, veřejného i soukromého života. Určuje individuální chování stejně jako uspořádání společnosti. Nedovoluje existence dalšího právního systému a korán je považován za nejnadřazenější pramen práva, tj. islám stojí na ideji, že náboženství a stát jsou nerozlučitelné. Podle islámu byla šaría dána člověku ‚jednou a provždy‘, a společnost se jí musí přizpůsobit, namísto toho aby vytvářela vlastní zákony jako odpověď na proměnlivé události běžného života,“ zmínil.
„Česká republika je však založena na teritoriální jurisdikci, která za legitimní zdroj práva pokládá nikoli jednotlivá náboženství, nýbrž státní svrchovanost. Česká sekulární společnost ctí svobodu projevu, svobodu vyznání, a zejména pak rozlišuje mezi sférou náboženskou a politickou a též mezi sférou veřejnou a soukromou. A na rozdíl od islámu náš právní systém garantuje práva jednotlivcům bez ohledu na jejich náboženskou příslušnost,“ uvedl.
„Islám nikdy nepoznal oddělení náboženství od státu (sekularizace). Toto oddělení na Západě vedlo od absolutismu k demokracii a od poslušnosti k lidským právům. Demokracie je totiž bez sekularizace jen stěží představitelná. Islámská kultura je však jediná kultura, která stále sekularizaci odolává,“ dodal s tím, že je toho názoru, že islámský svět zaostává právě i kvůli neochotě podrobit svou víru a své náboženské právo kritickému prozkoumávání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
K vaší odpovědi na téma bitcoiny
Dobrý den, četl jsem zde vaši odpověď, kde odkazujete na vyjádření nějakého soudního znalce. Mohu se zeptat, jak na vás osobně celá kauza a její vysvětlení Blažkem působí? Na mě teda dost nedůvěryhodně, i proto, že se ukazuje, že Blažek i ve svém vysvětlení mlží - třeba o přítomnosti notáře. Navíc j...
Další články z rubriky

15:50 Výzva Fialovi z řad jeho ODS jde dále, než kdo čekal
Jiří Minčič, člen ODS z Libereckého kraje, sepsal další díl svého občasníku „Bájná lhavost“, v němž …
- 10:41 Po kauze bitcoin se toto šíří o Otakaru Foltýnovi
- 8:30 Pohroma visí i nad námi. Co se neví o válce Íránu s Izraelem
- 20:18 My a oni. Knižní návod, jak poznat válečnou propagandu
- 13:02 Prezident nemá co diktovat, vzkazuje Konečná na Hrad. Rozhodují občané, a ti už toho mají dost
- 6:42 Pazderková a Nerudová. Ivan Vyskočil o soutěži v blbosti