Kaderka zdůraznil, že na školách nenajdeme jeden předmět, který by se jmenoval mediální výchova. Jde spíše o snahu jdoucí napříč několika předměty navést žáky ke kritickému myšlení, které se hodí nejen při čtení novin. Mediální výchova navíc zdaleka nemá sloužit jen k tomu, aby studenty upozornila na dezinformace a hoaxy. To by bylo přílišné zjednodušení. Studenti by např. měli vědět, že nestačí číst jen titulky nebo statusy na sociálních sítích. Stejně tak by ale měli vědět, že si mají i na sociálních sítích chránit své soukromí.
Klaus nabídl trochu jiný pohled. Pokusy o mediální výchovu vnímá jako rizikové. „Já trošku patřím k lidem, kteří z toho cítí takové to nebezpečí politického školení mužstva,“ varoval zákonodárce. Divné se mu zdá už to, kdo určuje, jaké weby jsou povolené a z jakých smí učitel čerpat, a z jakých už nesmí.
Pokud někdo nevybízí ke genocidě, tak bychom měli ctít svobodu slova a nechat na občanech, ať si píší, čtou a myslí, co chtějí.
„Už to, že budeme hledat, co je objektivní zpravodajství, a budeme to nálepkovat, to já odmítám. A po těch školách už to běhá. Já nechci ty lidi jmenovat, ale známe ty různé aktivisty, kteří chodí a už tvrdí: tohle je dezinformační web, tenhleten není. Já patřím k lidem, kteří mají názory někdy možná trošku odlišné od toho mainstreamu, a skutečně bych se nerad dostal do toho, že mě někdo bude označovat, že můj blog na Novinkách je dezinformační a pan učitel si ho nemá číst, a kdo ho čte, tak nesmí učit. Zcela upřímně, já z toho něco takovýho trošičku čuju,“ podotkl poslanec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp