Nejprve to pokazil údajně nezkušený úředník, poté se proti plánu bouřily obce a nakonec se údajně muselo znovu žádat o další povolení. Slib, že se pražský okruh dokončí roce 2028 se proto jeví jako mlácení prázdné slámy. A tak je to s výstavbou kde čeho státního u nás již několik dekád. Zdá se to neuvěřitelné, ale český kapitalismus v neschopnosti vybudovat nové dálnice či železniční tratě překonává zpátečnický socialismus. Nikoho z nás by to před třiceti lety ani ve snu nenapadlo.
Proč se novináři neptají: Kdo to zavinil? Jak se to napraví? Je samozřejmě snadné odpovědnost hodit na kdejakého ministra dopravy či předsedu vlády, ale zákony, které učinily Českou republiku v oblasti veřejných staveb banánovou republikou přijímal Parlament České republiky. Takže viník jednoznačně sedí tam, protože Evropská unie (EU) nám nejenže nic takového nenařídila, ale dokonce se dovolává toho, aby jednotlivé členské státy EU změnily a urychlily svou legislativu pro výstavbu celoevropských sítí (dálničních i železničních) a umožnily tak jejich pružnější výstavbu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV