Hašek: Pan Jančura by se měl spíše soustředit na kvalitní nabídku pro kraj

06.06.2012 18:24

Jihomoravský kraj se ohrazuje proti tvrzením Romana Jančury.

Hašek: Pan Jančura by se měl spíše soustředit na kvalitní nabídku pro kraj
Foto: Hans Štembera
Popisek: První místopředseda ČSSD Michal Hašek

Jsme velmi překvapeni a znepokojeni zavádějícími informacemi pana Romana Jančury, které se objevily v médiích. Důrazně se proti nim ohrazujeme. Domníváme se, že pokud by pan Jančura měl jakékoliv relevantní důkazy o svých tvrzeních, již dávno by se obrátil na orgány činné v trestním řízení či na ÚOHS. V této souvislosti je nutné poukázat na skutečnost, že do dnešního dne žádná z firem pana Jančury nepředložila Jihomoravskému kraji nabídku na komplexní zabezpečení dopravy na regionálních tratích. Lze tedy jen konstatovat, že falešné a křivé obviňování je pro všechny ztrátou času a panu Jančurovi doporučujeme, aby se soustředil na podání kvalitní nabídky pro nadcházející výběrová řízení Jihomoravského kraje pro provozování dopravy na regionálních železničních tratích.

Krajská rada Jihomoravského kraje udělala velmi důležitý krok v rozvoji železniční dopravy na území jižní Moravy, když schválila zahájení výběru drážního dopravce na železničních linkách S6 a R6 Brno – Šlapanice – Slavkov u Brna - Bučovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Zlínský kraj. Znamená to, že od prosince 2016 se na kolejích této trati objeví vítězný dopravce, který bude vozit cestující novými vlaky.

Jihomoravský kraj je přitom první z krajů v České republice, který vyhlásil takovéto nabídkové řízení na soukromého dopravce podle zákona o veřejných službách. Stejně tak autobusové dopravce vybíráme v otevřených výběrových řízeních, která přinášejí konkurenční prostředí. Uvedená trať z Brna do Veselí nad Moravou představuje jednu z hlavních železničních linek v Jihomoravském kraji. Jezdí na ní motorové vlaky a přepravuje se zde přibližně pětina cestujících v železniční dopravě v Jihomoravském kraji.

Po výběru tohoto dopravce jsme připraveni začít se soutěžemi i na dalších tratích v kraji, aby se zlepšila úroveň cestování i zde. Vítězný dopravce tak postupně bude moci vysoutěžit více než polovinu železniční dopravy na území Jihomoravského kraje do roku 2019, a to s novými vlaky.

Taktéž bychom rádi připomněli, že Evropská komise se odmítla dále zabývat stížností společnosti RegioJet. I toto je myslím vypovídajícím argumentem o přístupu této společnosti k soutěži o regionální dopravce. Společnost RegioJet ani pan Jančura nikdy nepředložil Jihomoravskému kraji nabídku, která by zabezpečovala v kraji komplexní dopravu na regionálních tratích.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Michal Hašek - profil

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lachnit (ANO): Pohádka o premiérovi, u něhož zítra již znamená včera

9:02 Lachnit (ANO): Pohádka o premiérovi, u něhož zítra již znamená včera

„Vážení občané, zlevňuje se,“ oddechl si premiér Petr Fiala poté, co si ve Strakově akademii otevřel…