Kontrola Evropského účetního dvora například zjistila, že v dopravních projektech za rok 2011 bylo chybně rozděleno 41,82 % z celkové částky. Otázkou samozřejmě zůstává to, zda šlo pouze o zfušované projekty, anebo v tom hrály svou roli i jiné motivy. Čerstvá kauza ze středních Čech svádí k různým úvahám, přičemž je zřejmé, že to v jiných krajích a resortech mohlo být při nejmenším dosti obdobné. Stačí jen ukázat prstem. Není divu, že se Petr Nečas vracel tento týden z Bruselu poněkud zpocený a docela viditelně vystresovaný. (Pan prezident mezitím v USA např. poučoval Německo o energetické koncepci a působil tak skoro jako lobbista ČEZ a PPF, přičemž neopomenul opět poslat celou EU do horoucích pekel.)
Zvyšováním daní a škrtáním všeho možného se státní rozpočet na příští rok nezachrání. A nedokáže to ani premiér a ani suverén Kalousek. Nejde jen o zmařené evropské dotace. Důvodem je i neschopnost vybrat daně, ale i chybně nastavené proporce a priority, chybějící rozvojové strategie atd. Ke stabilizaci veřejných rozpočtů nepřispívá ani plýtvání a podivné hospodaření mnoha státních institucí a firem s majoritní účastí státu. Směs nekompetentnosti a nemravnosti při správě země sráží Česko do kolen.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Havlík