Mikulovské centrum ročně navštíví 77 tisíc lidí, kteří se zajímají o památky a služby. Organizace vznikla v dubnu roku 1993 a jejím zakladatelem a provozovatelem bylo občanské sdružení Adonis. Od roku 2011 je obecně prospěšnou společností se třemi stálými zaměstnanci, v sezóně se její řady rozrostou o dalších pět pracovníků. Centrum je otevřeno celoročně a hospodaří s rozpočtem zhruba jeden a půl milionu korun.
„Začínali jsme pár let po revoluci v malé místnosti v budově CHKO Pálava. V této době se turistická informační centra budovala hlavně kvůli zahraničním turistům ve velkých a hodně navštěvovaných městech, řada tuzemských turistů na tuto službu nebyla vůbec zvyklá,“ vzpomíná na začátky provozu Marcela Koňáková, vedoucí informačního centra.
Běžnou náplní „íček“ je prodej upomínkových předmětů, vstupenek a průvodcovské služby. Aby však služby pokryly moderní nároky našich i zahraničních hostů, centrum tvoří a organizuje turistické produkty různého zaměření - na přírodu, památky, historii či vinařství, dále tematické programy pro školy, doplňkové programy kongresové turistiky a mnoho dalších. Velkým úspěch mají například i zimní prohlídky města se šálkem svařeného vína, které protahají turistickou sezonu a návštěvnost města i o zimní měsíce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS