STAN: Dohoda kraje a ČEZ ohledně Temelína neřeší všechny problémy, zapojit se musí i stát

06.12.2011 15:55 | Zprávy

Společnost ČEZ vybuduje v Jihočeském kraji v souvislosti s chystanou dostavbou elektrárny Temelín jedenáct nových obchvatů měst a obcí a provede řadu dalších místních opatření na komunikacích II. a III. tříd v jihočeských obcích.

STAN: Dohoda kraje a ČEZ ohledně Temelína neřeší všechny problémy, zapojit se musí i stát
Foto: atominfo.cz
Popisek: Temelín

Do realizace těchto plánů ČEZ investuje zhruba 1,6 miliardy korun. Vyplývá to z dohody mezi Jihočeským krajem a společností ČEZ v souvislosti s uvažovaným rozšířením JETE o další dva bloky.

My tuto významnou investici vítáme, protože je to velká šance pro místní stavební firmy a práci tak mohou dostat i další Jihočeši - obyvatelé našich měst a obcí. To je pozitivní zpráva pro Jihočeský kraj. Požadujeme také, aby zástupci vedení Jihočeského kraje a společnosti ČEZ pravidelně informovali občany o plnění této dohody.

Obchvaty v délkách od jednoho do pěti kilometrů mají podle plánů vést kolem obcí Žimutice, Bečice, Bzí, Dolní Bukovsko, Temelín, Tálín, Paseky, Albrechtice nad Vltavou, Slapy, Malšice a Bechyňská Smoleč, které se nacházejí u dvou hlavních tras, jež budou sloužit pro dopravu materiálu na stavbu rozšíření elektrárny. Upraveny a rozšířeny by měly být také silnice v úsecích Albrechtice - Všeteč, Všeteč - Temelín nebo Dolní Bukovsko - Bošilec. Celkem má být postaveno asi 40 kilometrů nových silnic. To je samozřejmě v pořádku. Problém však vidíme v trase, která povede k temelínské elektrárně od Tábora do Českých Budějovic. Obyvatelé Tábora se právem bojí toho, že jakmile začnou přes toto město jezdit nákladní auta a kamiony s materiály pro temelínskou elektrárnu, výrazně se zvýší v tomto městě doprava, což sebou přinese vyšší koncentraci škodlivých látek v ovzduší a další negativa.

V rámci dostavby temelínské elektrárny by se měl také angažovat stát a přidat peníze na potřebnou dostavbu obchvatu města Tábora a dalších míst, protože temelínská elektrárna má jako přední výrobce elektrické energie klíčový význam pro celou Českou republiku. Proto se musí na posílení dopravy v jižních Čechách výrazně podílet i státní rozpočet.

Podle nás by k temelínské elektrárně měla vést z Týna nad Vltavou do Českých Budějovic přes Hlubokou nad Vltavou kapacitní silnice I. třídy, o kterou by se staral stát.

Jihočeský krajský výbor hnutí Starostové a nezávislí (STAN)
Ing. Jaroslav Houba, CSc, starosta obce Sedlec
předseda hnutí STAN Jihočeského kraje

Více:
Temelín bouchne, Mnichov v ohrožení. I to prý čeká naši vládu


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: STAN

Zajímá mě, co si přeje ODS?

Protože vy na jednu stranu tvrdíte, že: ,,Zdá se, že si voliči nepřejí další federalizaci EU, bezbřehou migraci a ničení konkurenceschopnosti a životní úrovně radikální zelenou ideologií vtělenou do Green Dealu. To je nadějná zpráva." Jak ale vysvětlíte vaše spojení s Lidovci a TOPkou? Nemyslíte, že...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Volby do Evropského parlamentu a neúspěch liberálů

18:02 Vích (SPD): Volby do Evropského parlamentu a neúspěch liberálů

Jednou za pět let je občanům EU dána teoretická možnost něco ovlivnit. Ve skutečnosti je to trochu i…