O škole na Hanspaulce se ví, že je vždy o krok napřed. V roce 2003 se ZŠ Hanspaulka stala jednou z pilotních škol, které s předstihem ověřovaly tvorbu školních vzdělávacích programů, a to díky výuce etické výchovy. Osobnostní výchova byla zařazena do učebního plánu jako povinný předmět od 1. do 9. třídy. Od roku 2009 probíhá ve škole program Angličtina napříč předměty, která přivedla do školy rodilé mluvčí. Dnes se tento vzdělávací program nazývá UpWord a prolíná se předměty i jednotlivými ročníky již od předškoláků. Nejen proto získává škola nepřetržitě od roku 2009 titul Excelentní jazyková škola Prahy 6. Od stejného roku je také fakultní školou PedF UK. Sedmým rokem také probíhá ve škole výuka matematiky metodou Hejného, v současnosti i na 2. stupni. Ve škole úspěšně běží projekt Tablety do škol. Učitelé i žáci tablety a smart TV využívají napříč všemi ročníky, a to i na zahradě v zelené učebně.
Velkou zásluhu na plynulém rozvoji školy má Marie Pojerová, která školu řídí již sedmnáctým rokem. „Ředitelkou jsem se stala v roce 2000. Školu v té době navštěvovalo 500 dětí, jejich počet klesal až na 416 ve školním roce 2003/4. Od té doby počet žáků školy rostl až k naplnění kapacity 600 dětí loňském školním roce. V tom letošním jsme mohli přijmout pouze děti ze spádové oblasti a některým jsme, bohužel, nemohli vyhovět,“ komentuje zájem o školu Marie Pojerová. Tento stav podle ní způsobil nejen nárůst počtu dětí v Praze 6, ale také skvělá práce celého učitelského sboru.
Nabídka volnočasových aktivit pro děti se rozšířila z původních 18 na více jak 30 kroužků. „Navýšení pomohla i tzv. Burza kroužků, na které mohou prezentovat svoji nabídku zaměstnanci školy i externí subjekty, kterým pronajímáme prostory školy,“ uvedla ředitelka. Škola se několik let intenzivně věnuje integraci. V roce 2013 získala dotaci z evropských fondů na podporu vzdělávání dětí integrovaných a dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a v roce 2015 grant na začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem.
Třídní kolektivy 6. – 9. tříd vyjíždějí pravidelně na zážitkové kurzy, které pozitivně ovlivňují vztahy mezi dětmi i mezi dětmi a učiteli. Také kolektiv učitelů se společně vzdělává i tráví volný čas. Dvakrát ročně se také pedagogové vypravují na SES Teacher – učitelské zážitkové kurzy. „Společně strávený čas prospívá dobrým vztahům i klimatu školy,“ hodnotí Marie Pojerová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV