Berg (Zelení): Počet cestujících v autobusech klesá, důvodem je chybějící integrovaný systém

26.12.2017 14:10

Zlínský kraj se dlouhodobě potýká s úbytkem cestujících v autobusové dopravě. Jak je možné vyčíst z aktuální zprávy, například dopravce ČSAD Vsetín měl za uplynulý rok pokles cestujících o 4.5%. Přitom dříve byl úbytek 2,5 až 3,5 procenta.

Berg (Zelení): Počet cestujících v autobusech klesá, důvodem je chybějící integrovaný systém
Foto: zeleni.cz
Popisek: Michal Berg

Zlínský kraj se dlouhodobě potýká s úbytkem cestujících v autobusové dopravě. Jak je možné vyčíst z aktuální zprávy, například dopravce ČSAD Vsetín měl za uplynulý rok pokles cestujících o 4.5%. Přitom dříve byl úbytek 2,5 až 3,5 procenta. „Důvodem je zejména nízká kvalita dopravních služeb v kraji. Jako jeden z posledních krajů nemáme integrovaný dopraví systém, který, jak ukazuje například Jihomoravský kraj, dokáže lidi k veřejné dopravě dostat,“ uvedl Michal Berg, vsetínský zastupitel a místopředseda Zelených v kraji.

Integrovaný systém umožní cestujícím zejména pohodlné cestování na jednu jízdenku vlakem, příměstským autobusem i MHD ve městech. Taková služba nyní v kraji chybí, při cestě do Zlína a následném pokračování MHD je potřeba si koupit další jízdenku.

Integrovaná doprava se také stará o to, aby na sebe spoje navazovaly a aby reagovaly na poptávku cestujících. „V tom mají dopravci největší rezervy, vina ale padá zejména na kraj a na jednotlivá města, které objednávají dopravu. Spoje často nenavazují a některé autobusy jsou zastaralé. Na příkladu vlaků je vidět, že lidé mají zájem jezdit kvalitní hromadnou dopravou, pokud jezdí tam, kam lidé potřebují, a pokud má kvalitní služby. Rozšíření přímých vlaků z Kroměříže do Zlína od letošního prosince je pak ukázkou, že je potřeba vyjít vstříc poptávce,“ uvedl Michal Berg.

Integrovaný systém měly ve volebním programu všechny relevantní strany, ale zatím se ho občané Zlínského kraje nedočkali. „Měla by to být priorita, protože čím více lidí přesedne do aut, tím složitější je bude nalákat zase zpět. A to bude pro přírodu i pro kvalitu služeb veřejné dopravy velká nevýhoda,“ dodal Michal Berg.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT představila první desítku svých kandidátů do eurovole…