Kolovratník (ANO): Osobně podporuji návrat ke stávající trati

01.08.2018 19:57

Komentář na facebookovém profilu k výstavbě Ostřešanské spojky.

Kolovratník (ANO): Osobně podporuji návrat ke stávající trati
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

O Ostřešanské spojce se toho napsalo už dost a přiznávám, že se mi tenhle projekt líbí. Rozumím ale místním obyvatelům. Nedivím se, že nechtějí 100 metrů za jejich domy zhruba desetimetrový násyp. I proto jsem se rozhodl obyvatelům Ostřešan pomoci. Jsem totiž toho názoru, že existují i výhodnější varianty vedení trasy. Inicioval jsem proto v dubnu setkání se SŽDC, zástupci kraje a vedením Pardubic, abychom společně našli řešení, které bude vyhovovat všem.

Zhruba před rokem nám SŽDC na jednom z pracovních jednání veřejně slíbila, že znovu posoudí Studii proveditelnosti.Pro neznalé zjednodušeně říká, kudy a jak povede budoucí trasa. A jakmile tento krok udělá, řekne nám, jaké jsou další varianty a možnosti vedení trasy. Chtěl jsem zjistit k čemu SŽDC došla, abychom celý projekt posunuli zase o kus dál a dohodli se na dalším postupu.

Čísla totiž mluví celkem jednoznačně. V ekonomickém posouzení akce vychází, že předpokládané náklady nebudou generovat zlepšení, kratší jízdní dobu a větší zájem cestujících. Zdá se, že v navrhované variantě přes Ostřešany bychom si za několik miliard pořídili hezkou novou trať, po které by ale moc lidí nejezdilo. Loni na podzim SŽDC slíbila, že do těchto dnů vysoutěží projektanta, který uvedené varianty zpracuje – bohužel se tak zatím nestalo.

Řekněme si to ale narovinu, pokud nebudeme mít odborné podklady s jasnými čísly, těžko se posuneme dál. Není možné, aby „správnou trasu“ totiž vybíral nějaký politik, ať já nebo někdo z kraje či města. Proti tomu nelze cokoliv namítat, a proto jsme se dohodli, že SŽDC připraví posouzení všech variant do konání Dopravní konference, která bude už 6. září. Na této konferenci vystoupíme a vše projednáme a na základě faktů se rozhodneme, kudy skutečně trasu povedeme.

A ptáte se na můj osobní názor? Dlouhodobě a konzistentně říkám, že myšlenka „bezúvraťového“ spojení Pardubice – Chrudim je správná.V úseku Pardubice – Rosice nebudeme muset „couvat“, čímž bychom jinak zatížili trať na Hradec Králové, která bude brzy dvoukolejná v celé délce. Na její modernizaci využijeme evropské peníz. Přiznám se, že dodnes nerozumím důvodům, které vedly tehdy krajského radního Jaromíra Duška k tomu, abychom změnili trasu z oblasti Jesenčan právě k Ostřešanům.

Osobně podporuji návrat ke stávající trati. Nejen proto, že kolem Ostřešan by vzniknul nepřirozený prvek v krajině (který navíc bude dražší), ale i proto, že stávající obce Staré Jesenčany a Medlešice jsou na železniční trať zvyklé a chyběla by jim. Pokud bychom se skutečně rozhodli pro tuto variantu, otevřeli bychom zajímavou možnost na přímou obsluhu pardubického letiště. To by za to stálo, nemyslíte?

Určitě mi napište Váš názor, ať už tady na webu nebo na facebooku. O dalším vývoji Vás budu informovat, takže nezapomeňte sledovat mé stránky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

21:03 Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

Ve čtvrtek 18. dubna byla v Poslanecké sněmovně zahájena mimořádná schůze, svolaná na žádost opozice…