Stojí za tím především dobrá práce stavbařů, ale i zrychlení všech administrativních procesů, které dlouhodobě podporujeme,“ říká poslanec za Hnutí ANO Jiří Mašek, který se společně s ostatními poslanci a kandidátem na hejtmana Jaromírem Dědečkem na toto téma s vedením ministerstva dopravy a ŘSD už od minulého roku pravidelně setkává.
Zrychlení D11
Původně mělo dojít ke zprovoznění kompletní dálnice mezi Hradcem Králové a Jaroměří v květnu 2022. Jako první měl být hotový úsek 1107 ze Smiřic do Jaroměře, ale bez zprovoznění úseku 1106 z HK do Smiřic by samostatné otevření tohoto úseku nedávalo smysl. „Stavbařům nahrála do karet mírná zima, během které se stavební práce prakticky nezastavily. Zároveň se jim na části úseku z HK do Smiřic podařilo optimalizovat technologické postupy,“ vysvětluje zrychlení kandidát na hejtmana Jaromír Dědeček.
Ze schůzek s vedením ŘSD také vyplynulo, že se poslední dva roky daří držet v tempu administrativní přípravy na obchvat Jaroměře. Už v průběhu letošního léta se začne realizovat archeologický průzkum a ke konci roku 2020 by se mohlo podařit vypsat výběrové řízení na zhotovitele stavby. Obchvat by se tak mohl začít stavět už v roce 2021. „Všechny tyto informace mohu potvrdit. Na zrychlení stavby D11 se aktuálně připravuje podpis smluvního dodatku se zhotovitelem. Ani s dřívějším termínem otevření obou úseků dálnice mezi HK a Jaroměří se ale nechceme úplně spokojit a budeme diskutovat se zhotoviteli staveb možnosti další akcelerace, aby řidiči mohli po dálnici jezdit co nejdříve na podzim 2021,“ potvrzuje generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV