„Z říše pohádek a snů je rádoby právní analýza vyprávějící příběh o kouzelném proutku, který jedním mávnutím zruší běžící mýtný tendr, druhým jej opět vypíše a třetím vykouzlí prince, který bude dál vybírat mýtné. Asi tak se dá shrnout dvacetistránkový text plný omylů, nereálných představ a bludů, který má za cíl líbivě popsat, jak jednoduché je více než dva roky práce zahodit a stihnout bez problémů a rizik za pár měsíců přesoutěžit ideálně staronového provozovatele mýtného systému,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Dokument předložený Svazem průmyslu a dopravy a Hospodářskou komorou je podle ministra napsaný velmi laickým způsobem a bez realistických termínů. „Někdo musel hodně zavřít oči, aby mohl seriózně tvrdit, že na převzetí provozu stávajícího mýtného systému musí vybranému dodavateli postačovat 6 měsíců. Z průzkumu Ministerstva dopravy vyplynulo, že drtivá část potenciálních dodavatelů požadovala lhůtu minimálně 12 měsíců, někteří i více (18 měsíců). V kratší lhůtě by dovedl převzít provoz stávajícího mýtného systému možná jen stávající dodavatel,“ uvedl ministr Ťok.
Podle ministra neexistují také zákonné důvody pro zrušení probíhajícího mýtného tendru. „Slyšíme jenom hlasitý křik, že rozšíření mýtného je špatně. Neexistuje žádná odborná analýza, která by prokázala, že zpoplatnění silnic I. třídy není ekonomické, nebo že způsobí závažné negativní sociálně ekonomické dopady. Jenom tento řev nemůže být důvodem ke zrušení tendru a svým způsobem žene úředníky, kteří by takto rozhodli, za mříže,“ říká ministr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV