Vážený pane předsedající, paní poslankyně, kolegyně, kolegové.
Stejně jako včera, když jsme řešili zákon, který se týkal náhrady škody za očkování jsem říkal, že se budu věnovat jenom právní stránce, protože očkování nerozumím, tak i tady se budu snažit držet toho právního pohledu a nebudu tady povídat o tom, jaké chovám nebo nechovám zvířátka, protože já takový zvířátkomil zase nejsem, jak by se mohlo zdát. Dvě věci úvodem. Jedna je vzkaz ochráncům zvířat. Opravdu ten styl komunikace, který vedou, je někdy hodně drsný. Zažili jsme si to tady už když jsme řešili zákaz kožešinových farem. To, co dostávali kolegové, kteří byli z nějakého důvodu proti, ne proti zákazu, ale chtěli to třeba jenom odložit nebo více se vypořádat s tím, jakou dostanou náhradu, satisfakci ti, co ty farmy musí zavřít, tak to, co museli číst, bylo děsivé. Jako já přesto, že, předběhnu, jsem zastánce toho zpřísnění těch trestů, tak někteří tím, že jsem se explicitně nevyjádřil, tak někteří ochránci zvířat tedy mi poslali podobné věci možná jako kolegu Antlovi asi preventivně. A sami jste mohli vidět, že takovýhle styl komunikace nikam nevede. Je to paradox, když to srovnáte s tím, že po tomhle tom tisku tady budeme mít návrh zákona o ústavním právu na obranu se zbraní, kde byste možná mohli čekat militantnější zastánce, ale tam ta komunikace je skoro mírumilovná oproti tomu, kterou prostě musíme řešit v této věci. Takže jestli to ode mne vezmou obce ne, jako zastánce jejich názoru, prosím, zmírněte. To prostě nikam nevede, tenhle styl opravdu agresivní ošklivé komunikace. To je jedna věc. Druhá věc je, v tuto chvíli je to úplně blbost, ale mě už to napadlo vícekrát, já osobně prosím, pokud se budou přerozdělovat nějaké písemnosti, já za názor pana Šámala a ostatních jsem velmi rád, ale poprosím je do mailu. Když řešíme zvířátka, tak řešme i rostlinky. A podle mě je to zbytečné plýtvání papírem. Zároveň tedy se ohradím proti tomu, že i, já jsem pana Šámala volil, a i po přečtení tohoto stanoviska bych ho volil zase. Nejsem zase úplně tak, že bych lavíroval se svým názorem na základě jednoho třeba profesního rozdílného názoru. Tak teď k meritu té věci, které v podstatě v zásadě je o tom, jestli zpřísníme nebo nezpřísníme tresty za týrání zvířat. Já úvodem řeknu, že já jsem velikým zastáncem alternativních trestů. Pro mě je trest odnětí svobody něco, co by mělo jít až úplně v poslední řadě. Už s ohledem na to jak nekvalitní máme vězeňství, že máme 70% recidivu prvotrestaných a tak dále. Evidentně neumíme vykonávat trest odnětí svobody a spíš tam ty lidi dovzděláváme, než abychom je napravovali. To znamená alternativní tresty, tresty domácího vězení, různých zákazů nebo příkazů, to je to, co má výchovný efekt. Takže to říkám. Na druhou stranu aby byl prostor pro to v těch nejzávažnějších případech, a asi to budou fakt jenom jednotky případů za rok, udělit i nepodmíněný trest odnětí svobody, pro takovou možnost bych plédoval. Teď tam není.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Láska , Senát , 15. schůze , 30.1 , strestní zákoník
autor: PV
Jak se postavíte k výsledku voleb?
Budete respektovat vůli voličů a dáte šanci sestavit vládu tomu, kdo volby vyhraje? Řeší se teď třeba jmenování Babiše, který je trestně stíhaný, ale jestli to lidem nevadí a zvolí ho, neměl by dostat šanci sestavit vládu? A byl byste pro, aby trestně stíhaný člověk nemohl kandidovat? Třeba mě by to...
Další články z rubriky

18:12 Senátor Hraba: Na profil mi chodí různé existence neschopné normální slušné diskuze
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Jaroslavu Miko za STANu, který chodí senátorovi kom…
- 16:14 Ministr Ženíšek: Kandiduju, aby nám po volbách nediktovala Moskva
- 14:12 Zálom (Svobodní): Niedermayer je prostě darebák
- 12:17 Nerudová (STAN): Místo štěkání volím raději práci
- 10:17 Langšádlová (TOP 09): Rusko zůstává největší hrozbou pro evropskou bezpečnost
- 8:14 Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje