Ing. Pavel Kováčik

  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,6. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

14.01.2020 20:46:01

Nikdo to nemá lehké

 Nikdo to nemá lehké

Loňské jarní mrazíky se negativně podepsaly na sklizni ovoce.

Meziročně sklizeň klesla o 27 procent. Ovocnáři své ztráty vyčíslili přibližně na 200 milionů korun. Stát jim tyto ztráty v loňském roce kompenzoval částkou 50 milionů korun. Například úroda jablek je menší o třetinu. Na jižní Moravě se urodilo jablek oproti dřívějším rokům mnohem méně. Na nízkou úrodu jablek mělo vliv také sucho a výkyvy počasí, kroupy poškodily vzrostlé plody. A tak si nevydělali nejen pěstitelé ovoce, ale na neúrodu doplatili zvýšenými cenami i spotřebitelé. Jednu dobu se u nás značně omezovalo pěstování ovoce, trend dovozu mnohé ovocnáře odradil a sady se rušily. Dnes už jasně víme, že šlo o hrubou chybu. Ovocnářství má u nás letitou tradici a dochází tak dnes k jeho obnově. Pokud se podaří tento úmysl i nadále rozvíjet, dojde logicky i ke snížení cen ovoce na pultech obchodů. Návrat k větší nabídce domácích potravin, ovoce i zeleniny je také zárukou zlepšení prosperity těchto odvětví. Konečný spotřebitel má tak výhodu nejen v levnější cenové nabídce, ale ve většině případů i dobré kvalitě. Tyto kroky rozhodně podporuji a budu nadále prosazovat takovýto přístup i ze strany ministerstva zemědělství, a to včetně různých forem aktivní pomoci. Bez pochopení současného stavu bychom totiž mohli některé druhy ovoce znát jen z obrázků, což jistě nikdo nechceme.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama