JUDr. Alena Schillerová, Ph.D.

  • ANO 2011
  • Jihomoravský kraj
  • poslankyně
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,13. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

09.01.2019 19:13:35 - Odborová organizace Sluníčko

Počet oznámených volných pracovních míst je něco jiného, než počet neobsazených pracovních pozic.

„Současná situace na trhu práce je naopak taková, že firmy hlásí rekordní počet neobsazených pozic, a to napříč všemi sektory a kvalifikacemi.“ ( Hlášenka volného pracovního místa: https://portal.mpsv.cz/upcr/kp/ulk/kop/decin/vpm/jak-oznamit-vpm )
( https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/tiskovezpravy/Ministerstvo-financi-Bez-reformy-davek-je-zvysovani-existencniho-a-zivotniho-minima-kratkozrake-566044 )
Údaje ÚP ve skutečnosti dokazují jen to, že narůstá počet špatně placených aj. nevýhodných pracovních míst, kde dochází k velké fluktuaci pracovníků. Firmy mají trvale zadané požadavky na zaměstnance v evidenci ÚP, protože jim často zaměstnanci odcházejí. Místa jsou tak ve skutečnosti stále obsazená. Oznámení o volných místech mají zaměstnavatelé na ÚP preventivně, a také jimi bojují proti požadavkům zaměstnanců na zvyšování mezd. Víte, paní ministryně, že počet oznámených volných pracovních míst je něco jiného, než počet neobsazených pracovních pozic?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

23.05.2019 11:08:34 - JUDr. Alena Schillerová, Ph.D.
Dobrý den,
 
ano, to samozřejmě vím. Ale musím dodat, že volných pracovních míst je výrazně více než volných míst registrovaných na Úřadu práce.  Úřad práce eviduje necelých 340 tisíc volných míst, zaměstnavatelé ale reálně postrádají téměř půl milionu lidí. Zdaleka ne všechny firmy se totiž při hledání nových pracovníků spoléhají jen na ÚP, ale volí i jiné cesty.
 
Řada firem inzeruje volná místa na pracovních portálech nebo sociálních sítích, oslovuje s žádostí o tipy současné i bývalé zaměstnance, účastní se pracovních veletrhů nebo se obrací přímo na studenty středních a vysokých škol. Mnozí zaměstnavatelé využívají i personální agentury a u vysoce kvalifikovaných pozic také headhuntery. A často se také snaží přebrat zaměstnance konkurenčním firmám.
 
S úctou
Alena Schillerová