MUDr. Jiří Koskuba

ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,66. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.01.2017 13:00:05

Jak ŘSD vybírá firmy na opravy dopravních staveb (odpověď)

Jak ŘSD vybírá firmy na opravy dopravních staveb (odpověď)

Odpověď ministra dopravy ze dne 6.1.2017 na interpelaci ve věci prací na cca 6 km D10

 

Investorem stavby „D10 – most přes strouhu pod obcí Svémyslice“ je Ředitelství silnic a dálnic ČR, Závod Praha. Jedna se o dva mosty ve čtyřproudém uspořádání dálnice D10, tj. celkem čtyři mostní objekty. Pod dvěma z mostních objektů se nachází páteřní plynovody NET4GAS, které mají velmi přísné požadavky na ochranu, práce v ochranném pásmu a odstávky provozu. Stavba se dále nachází v několika dalších ochranných pásmech jiných technických infrastruktur. U všech mostů dochází k úplné demolici a výstavbě nových objektů.

V rámci stavby jsou realizována veškerá možná opatření pro zmírnění důsledků na dopravu. V místě před a za mostem jsou vybudovány přejezdy středního dělícího pásu tak, aby uzavírka byla co možná nejkratší. Dopravní uspořádání 2+1 se v roce 2016 měnilo v režimu čtvrtek – neděle každý týden tak, aby odpovídalo zvýšeným intenzitám v jednotlivých směrech. Technický stav stávajícího mostu a jeho současná šířka neumožňovala využití uspořádání dopravy v režimu 2+2. Přes veškerá opatření se v místě tvořily kolony, které ve výjimečných případech dosahovaly delšího zdržení. Uzavírka byla povolena do konce listopadu 2016 a termín byl dodržen.

Stavba je vzhledem ke křížení plynovodů a jiným technickým opatřením velmi složitá na vlastní provádění. Od poloviny května do konce listopadu, tj. za méně než 7 měsíců, byla dokončena demolice mostů, ochrana plynovodu, pilotové zakládání, spodní stavba mostu, nosná konstrukce, římsa mostu, izolace mostu, vozovkové souvrství, rozšíření, bezpečnostní prvky a dopravní značení. V souvislosti s prováděním stavby probíhá přísná kontrola postupu stavebních prací a dodržování harmonogramu prací. Po dobu zimní přestávky nejsou předpokládaná dopravní omezení v místě stavby.

Pro rok 2017 je plánována pouze uzavírka pro levý jízdní pás, konkrétně v termínu od 15.3.2017 do 15.9.2017. Technickým opatřením na nově vybudovaném pravém mostním objektu v roce 2016 bylo dosaženo potřebné šířky pro uspořádání dopravy v režimu 2+2, čímž bylo zajištěno navýšení kapacity průjezdu vozidel v prostoru omezení. Kompletní dokončení stavby je plánováno do 31.12.2017, přičemž od 15.9.2017 budou práce postupovat bez dopravních omezení.

K výběru zhotovitele stavby bych rád uvedl, že společnost SaM silnice a mosty a.s., se sídlem Máchova 1129/6, 470 01 Česká Lípa byla vybrána v souladu s podmínkami zadávacího řízení, v jehož rámci se posuzuje i potřebná kvalifikace zhotovitele. Stavba neměla podle harmonogramu prací žádné zdržení, naopak se podařilo ve stejném čase zajistit i rozšíření pravé strany dálnice D10 v příslušném úseku, které umožní lepší řešení vedení dopravy v roce 2017.

Jsem si vědom, že případná omezení na dálnici D10 v určité míře komplikují život řidičů, nicméně se domnívám, že realizované stavby zvyšují komfort a bezpečnost veškerých uživatelů dálnice D10.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama